tisdag 8 februari 2011

Soffpotatis

Hallå!

Åh vad vi njuter av vår nya soffa. Den är verkligen superskön och det bästa av allt är att vi får plats alla fyra i den...samtidigt! Förut har vi trängts i den lilla bäddsoffan på nedervåningen. Det har inte varit särskilt bekvämt så jag har ofta hamnat på golvet. Men nu är det slut på det.

Är dålig på att uppdatera er om magen och visa bilder. Jag blir lite irriterad på mig själv för jag hade verkligen en intention att vara duktig och ta månadsbilder på magen för att se hur den har växt. Jag gjorde ju det med både Hugo och Alva. Den här stackars bebisen kommer att bli utan bildebevis på att den faktiskt huserat i min mage´.

Men i övrigt så är allt bara bra vad det gäller Kiwi. H*n bökar runt ganska så friskt därinne. Hugo fick en käftsmäll härom morgonen då han lade sin kind på min mage och så kunde han se magen vobbla till när bebisen snurrade runt. Lite läskigt men samtidigt hysteriskt kul! Jag har berättat att bebisen numera kan höra röster och förmodligen kommer att känna igen sina storasyskons röster när h*n kommer ut. Så nu pratar dom med magen och berättar vad som händer här på utsidan och överöser den gärna med pussar och kramar. Jättemysigt att se!

Idag vid matbordet började vi prata om hur det kommer att bli när bebisen väl kommer ut. Alva betonade vikten av att inte mata bebisen med tuggummi och Hugo gladdes över förtroendet att så småningom få ha bebisen i knät och ge den nappflaskan.

Vi börjar alla bli riktigt sugna på att se vem det är som kommer att bli ny familjemedlem om tre månader. Jag framför allt! Den där mysiga tiden då man har en liten kula på magen, illamåendet är borta och man känner sig "strålande" är sedan länge förbi...om den perioden ens existerat?! Jag har alltid tyckt att det ser så mysigt ut att vara gravid under vinterhalvåret. Man får klä sig i stora, stickade tröjor och koftor och man behöver inte oroa sig för att svettas ihjäl i högsommarvärme (som jag har gjort de andra två gångerna). Men ack så fel jag hade. Att vara gravid på vintern har inte alls varit kul. Alla varma, sköna, stickade plagg gör bara att man ser tre gånger så stor ut och bristen på sol och vitaminer gör att man ser totalt genomskinlig ut. Men trots all det så mår jag och bebisen bra och det hoppas jag vi får fortsätta göra tiden ut.

Nä, efter att ha jobbat två dagar efter sjukskrivningen så är halsen trött och värker. Så nu blir det The och macka innan sängen kallar. Må så gott, vi hörs!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar