onsdag 23 februari 2011

Isabell och barnvagn

Hallå där!

Har just ätit yoghurt och mackor och sitter nu och sippar på en kopp the. Har jobbat kväll ikväll och är äntligen hemma hos familjen. Barnen sover och Marcus halvligger bredvid mig i soffan. Jag gillar verkligen mitt jobb, men just kvällarna är jag inte så förtjust i. Tanken på familjen som sitter och äter kvällsmat och sedan myser framför Bolibompa utan mig gör att det värker lite i hjärtat.

Men ikväll hann jag hem just innan Alva slöt sina blå. Jag hann precis pussa på henne och få höra henne berätta om hur hennes dag hade varit. Hugo hade redan hunnit somna men honom hade jag fått strikta order om att väcka så fort jag kom hem. Han hade nämligen en present att ge mig. Så sagt och gjort...jag kröp ner på golvet bredvid hans säng och strök honom över huvudet. Trots att han såg ut att sova hårt satte han sig genast spikrakt upp och tittade vimmelkantigt på mig :o)

I paketet låg en söt liten handsydd docka som Hugo själv hade gjort på dagis idag. Blödig som jag är så började det ju självklart skvalpa i ögonen. Vi bestämde oss för att döpa dockan till Isabell..."för det är ett så fint namn" tyckte Hugo. Hon ska få sova bredvid mig inatt. Det har jag lovat.

En annan rolig överaskning var´att vår vagn äntligen kom idag. För ca 2 veckor sedan budade vi på en vagn på Tradera och "vann" (Jo, Micke....vi VANN den faktiskt!!). Det var ett tyskt företag som auktionerade ut helt sprillans nya vagnar till ett helt okej utgångspris. Jag var lite skeptisk just med tanke på att jag aldrig hade hört talas om märket förut men efter att ha googlat runt lite samt läst igenom företagets alla omdömen från tidigare kunder så vågade vi ge oss in i budandet.

Idag levererades den ända fram till dörren och jag kunde inte låta bli att riva upp paketet för att se hur vagnen såg ut. Och den är verkligen kanonfin! Det bästa med den och lite varför vi valde att slå till är att ett babyskydd ingick i priset samt att den går att klicka i chassit. Supersmidigt. Det gick att göra så med Alvas förra vagn också (en Quinny) men den sålde vi när vi insåg att vi var i större behov av en syskonvagn och köpte vår Phil&Teds istället.

Jag har provkört vagnen mer ordentligt nu ikväll och kan glatt konstatera att vi nog gjort ett riktigt bra köp trots att det var över Tradera. Längtar till den dagen det är dags att bädda ner en liten bebis i den :o)

Fina Isabell

Känner du igen märket och har du hört något om det?

Som liggvagn...

...och som sittvagn.
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Det kniper lite i modershjärtat när jag ser Isabelle.
    Du, kolla in här: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/2011/02/66-kvinnlig.html
    Och så läs alla kommentarer om Kiwi!!!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det skvalpar över i ögonen när sonen gjort en så fin docka, skvalpar över även här.
    Isabelle, fint namn...
    Kramar

    SvaraRadera