onsdag 2 februari 2011

Min dag

Hej hallå!

Idag har jag inte haft långtråkigt iallafall. Efter att jag lämnade barnen på dagis så åkte jag till K-Rauta för att kolla på tapeter till vårt sovrum. Fick med mig fyra pärmar hem med både fina skira vita tapeter och lite mörkare grövre varianter. Har redan hittat några favoriter. Får visa sen när vi har kommit överens om ett par stycken så kanske ni kan hjälpa oss att tycka till.

Bilarna är i stort behov av att tvättas och här ute i Mosås finns det en firma som fixar det till en billig penning. Så jag lämnade in Renaulten där och 40 minuter senare var den klar. Dom städar både invändigt och tvättar av bilen utvändigt för 150:- Golden Bilvård Örebro heter dom och om du kommer ut hit för att få bilen tvättad kan du ju ta en promenad runt fina Mosås under tiden, eller varför inte knacka på hemma hos oss? Är vi hemma så bjuder vi på kaffe ;o)

Sen så har jag grundmålat lite lister till rummen på övervåningen. Just nu ligger dom på tork i vårt blivande sovrum. Om vi någonsin ska kunna flytta in dit behöver vi slipa och måla klart allt så att vi sedan kan städa ur rummet så att vi kan tapetsera och börja flytta in möblerna igen.

Det har varit skönt att ha lite saker inplanerat idag för då har inte dagen gått så långsamt. Det bästa av allt är att det inte har krävt så mycket av mina röstresurser heller. Men måste erkänna att jag har fuskat lite när jag pratade med personalen på K-Rauta och biltvätten. Men annars så har jag varit tyst som en mus!

Under tiden jag väntade på att bilen skulle bli klar gick jag hem och kokade lite kaffe, slängde ihop en semla och läste dagens tidning. Härligt!!

Tapetprover!

"Budden" har gått och blivit stor. Han har fått papper från skolan att han är välkommen att börja förskoleklass till hösten. Kolla vad det står... "Elevens namn"...stora killen!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Kommer absolut att tvätta bilen där! Särskilt om ni är hemma ;)

    Hoppas att du snart får rösten tillbaka!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, barnen börjar verkligen bli stora! Det märks sån skillnad när de börjat förskoleklass, både på barnen och på vad vi föräldrar ska komma ihåg... Ryggsäcken med frukt i varje dag, börja 8.10 varje dag, dessa lappar som måste visas för oss, gympapåsen och att få gå hem själv!
    Det är skönt att vi föräldrar också kan ta den här tiden som en inskolning till skolan!
    Idag gick Mirjam hem själv för första gången- snacka om stolt 6-åring när hon kom innanför dörren!
    Krya på dig nu och HÅLL TYST
    Kram Maria

    SvaraRadera