tisdag 22 februari 2011

Festlig helg

Hej bloggen!

Det har inte varit min intention att hålla mig från bloggen såhär många dagar. Men i fredags tog Marcus med sig datorn till jobbet för att en kollega skulle "blåsa ur" den allt onödigt soim gör att den blir så långsam. Han fick behålla den över helgen så därför har jag inte kunnat blogga på några dagar. Vi fick tillbaka den först igår och då var jag fullt upptagen med att umgås med fina vänner så då fanns det inte tid att blogga.

Helgen har gått i festlighetens tecken. Svärfar fyllde 60 år i fredags och det skulle självfallet firas. Jag och barnen hämtade Marcus på jobbet och åkte därefter ner till Kisa där kalasandet redan var igång. Roger hade haft öppet hus hela dagen och vi kom precis när den sista gästen gick hem.

På lördagen kom övriga familjen, bestående av Åsa, Janne och barnen. Gammelmormor och gammelmorfar samt gammelmormors bror och så var kalasandet i full gång. Birgit hade bullat upp med smarrigt fika, tårta och middag. Ingen gick omkring och var hungrig den dagen, det kan jag lova.

Här kommer en bildkavalkad från helgen. Fler bilder finns att se hos svärmor, Mia och Åsa.

Vackra rosor.


I Kisa finns en skoaffär som heter "skon vid bron" där hittar vi ALLTID skor till antingen oss själva eller barnen. Inget undantag den här helgen. För min födelsedagspeng köpte jag dom här snygga snowjoggingarna i modernare tappning

Alva busar i snön.

Hugo såg det som sin uppgift att skotta rent från gräsmattan.

Barnen busar i det sköna vårvädret.


Faster Mia och Alva är i skojartagen.

Marcus och morfar Elias tittar fascinerat på något så spännande som Alvas klisterörhängen.

Alvabus!


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar