torsdag 17 februari 2011

På lördag gäller det!

Hallå där!

Helgen börjar närma sig och det ska bli så skönt. Hugo är feberfri som tur är och Alva mår också mycket bättre. Det var nog bra att vi stannade hemma så att barnen fick en chans att kurera sig. Natten till onsdag när Hugo hade hög feber var ingen rolig natt för någon utav oss. Hugo var verkligen skållhet och vaknade stup i kvarten och yrade massor så honom placerade vi på en madrass bredvid mig på golvet så att jag kunde ha uppsikt över honom.

Mitt i natten vaknade även Alva. Hon hade kissat på sig (första olyckan sedan vi startade förra veckan) så det var bara att ställa henne i duschen och slänga hennes sängkläder i tvätten och sedan parkera henne i vågrätt läge på min andra, lediga sida. När allt sedan började lugna ner sig så tyckte bebisen i magen att det var dags att vakna och hålla igång så trots att alla andra snusade i takt så kunde inte jag sova pga partystämningen i magen. Så det var ett ganska trött gäng som vaknade på morgonen.

Och ni vet ju hur man blir när man inte får sova ordentligt. Man blir trött och grinig! Så igår var det ingen rolig dag här i det Kindevågiska hemmet. Både jag och barnen var extremt lättirriterade och trötta och det behövdes inte mycket för att någon av oss skulle tappa tålamodet. Så gårdagen skulle jag helst bara vilja radera!

Idag känns det mycket lättare och det beror mycket på att vi har sovit mycket bättre inatt. Hugo vaknade strax innan klockan sju och Alva kort därefter. Att dom genast började leka hund och sedan dra fram leksaker som fyllde sängen tydde på att dom kände sig mycket friskare idag än igår.

Imorgon får dom gå till dagis igen. Det blir bara en kortis för jag kommer kompa ut lite tidigare för att packa in oss i bilen och åka till Åsbro och hämta upp Marcus på hans jobb. Sedan bär det av mot Kisa för att fira svärfar som fyller 60 år och även har blivit nykläckt pensionär. Det ska bli en mysig helg!

Det roliga är att lördagens Melodifestival känns lite extra spännande. En gammal barndomskompis lillebror ska nämligen vara med i startfältet den här veckan och jag kommer att sitta som klistrad framför Tv:n. Jag har av förklarliga skäl inte hört låten än men jag kommer ändå att rösta som en galning ;o) Man måste ju stötta en landsman (Simon kommer också från Umeå).

Heja Simon friskt humör, det är det som susen gör! ;o)
Lycka till!!
*Bild lånad från Simons officiella Facebookhemsida
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Ja, vi har melodifestivalskväll med en massa norrlänningar på lördag!

    Jag ska rösta som en tok!!

    (Å snygg är han -som en tok!!)

    SvaraRadera