måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Hejsan!

Glad alla hjärtans dag på er, det lilla som är kvar av den. Hoppas dagen har varit fylld av kärlek och omtanke. Personligen tycker jag att varje dag borde innehålla lite "Alla hjärtansdag-feeling" och att det inte ska behövas en särskild dag till sånt. Men visst är det mysigt när den 14e februari dyker upp i almanackan. Mycket också för att det är Marcus födelsedag. Det gör ju att det blir en extra speciell dag.

Jag och barnen har varit lediga idag som sagt och vi har verkligen tagit det lugnt. När vi låg och mös i sängen imorse så berättade jag att vi hade EN sak på agendan idag och det var att åka till Marieberg Galleria för att köpa varsin present från barnen till pappa. Jag föreslog att ett par nya löparkalsonger nog skull göra pappa glad och barnen nappade på idén. Tyvärr förstörde Alva den överraskningen när hon glad i hågen berättade om vår presentidé för pappa när vi ringde och sjöng för honom på jobbet imorse. "Pappa, du ska få nya kalsonger som du kan ha när du springer!!!!" tjoade Alva nöjt samtidigt som Hugo bröt ihop av lillasysters plumpa avslöjande. Nu gick det ju inte att köpa kalsonger ju, allt var förstört! :o(

Marcus bara skrattade gott och när vi väl kom iväg till affären så fick det bli sådana kalsonger iallafall...och lite annat smått och gott.

Mina föräldrar kom förbi på eftermiddagen med en rosbukett, presenter till mig och Marcus och kött och fisk att lägga i frysen. Dom hade även blivit tillfrågade att sitta barnvakt i ett par timmar när jag och Marcus skulle ut och äta på restaurang. Marcus var helt ovetandes om detta när han kom hem från jobbet...det var min lilla överraskningspresent till honom i samband med övrig paketutdelningen.

Resturangen vi hamnade på var East West nere på stan. Dom hade en Alla Hjärtans Dagmeny ikväll som jag hade bokat till oss två. Jätte romantiskt och gott! När vi satt där och myste så passade jag på att ge Marcus min andra present...två biljetter till David Batras "stå upp"-show som han kommer med till Örebro i mars. Det ska bli jättekul och Marcus blev glad över påhittet.

Barnen har varit pigga idag trots lite snoriga näsor och rinnande ögon. Jag kollade upp på nätet vad som sägs om ögonfluss och om barnets allmäntillstånd är okej så får dom gå till dagis. Så vi testar imorgon och ser hur det går. Idag har dom inte visat några övriga sjukdomssymptom iallafall.

Syskonmys i sängen imorse.

Mormor och morfar på besök. Här fikar vi Alla Hjärtans Dagbakelser och Marcus öppnar paket.

Alva hade valt ut ett örngott till pappa. "Du är en riktig sömntuta!" stod det på det :o)

Ett smått hysterisk par! Marcus är fortfarande helt ovetandes om vart vi skulle...
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar