söndag 30 januari 2011

Några helgbilder

Halli hallå!

Har precis sett Solsidan och skrattat gott. Ove är ju så otäckt rolig...usch, man får läskiga vibbar av honom samtidigt som man tycker lite synd om honom. Stackarn, han har ingen som helst självinsikt. Alltså en mycket rolig karraktär i en fantastiskt rolig serie :o)

Helgen har varit bra. Igår var det underbart väder med sol, sol, sooool. Marcus och barnen passade på att gå ut en sväng och åka lite pulka medan jag fixade lunch. Jag har ju längtat efter att få vara lite social efter två ganska ensamma och lugna veckor här hemma och igår hade jag tur! Storasyster med familj åkte från Västerås för att lattja i plurret på Gustavsvik och strosa runt på Marieberg och efter det passerade dom Mosås för en liten kvällsfika. Jag gick och längtade hela dan igår och när dom äntligen kom ville jag inte släppa iväg dom igen. Det var så trevligt att få sitta ner och prata och umgås över en fika. Men det tärde på rösten och jag hade riktigt ont i halsen när jag skulle gå och sova.

Idag har jag inte varit speciellt duktig på att spara på röstresurserna heller. Jag hade hand om Söndagsklubben i kyrkan idag och efteråt när det var dags för fikat så kunde jag ju inte låta bli att prata med alla som jag inte har sett på två veckor så ikväll piper och väser jag bara fram enstaka ord. Har tänkt att jag ska prova jobba imorgon trots allt...ge det en chans iallafall och se om rösten håller en hel dag. Efter idag tvivlar jag på det men det är värt ett försök iallafall. Det tar emot att stanna hemma ännu en vecka.

Alva skulle egentligen ha gått på kalas idag men på förmiddagen fick vi ett samtal från födelsedagsbarnets föräldrar som sa att magsjukan härjade hemma hos dom så kalaset är uppskjutet till nästa vecka. Istället bjöd vi över Cornelia på en liten playdate och tjejerna har tjoat och tjimmat glatt en stund på eftermiddagen.

Hugo hade sett fram emot att få leka med en dagiskompis idag men när han ringde för att stämma träff hade kompisen tappat sugen på att leka och vi fick leta reda på någon annan som var sugen på att komma och leka en stund. Det löste sig som tur var...Tack och lov. för vi var otäckt nära ett sammanbrott ;o)

Köket är klart!!!! För nya läsare kan jag tala om att den lilla sektionen till höger om fönstret med toppskåp och underskåp är ny. Förut har det varit tomt där, men det har min älskling ändrat på.

Grabbarna spelar Mario Kart...

...medan Alva och Cornelia målade med målarfärg.



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Det var ju bara för bra när Ove står där ute i regnet! Jösses vad jag skrattade!

    Han är hemsk, så hemsk att det gör ont i kroppen!

    SvaraRadera