torsdag 6 januari 2011

Sleepover

Hej på er!

Ska inte bli långrandig ikväll. Det ligger två små donnor och sover i våran säng och jag ska snart gå upp och göra dom sällskap. Ska snart berätta mer men först en liten uppdatering från renoveringen.

Vi har ju varit lediga idag vilket har inneburit att Marcus har kämpat vidare uppe i Alvas rum för att få det någorlunda klart. Han är verkligen en klippa som orkar fixa och greja, snickra och slipa, spackla och måla...och jisses vad fint det blir! Han är så sanslöst noggrann och ordentlig så vilken snickare som helst skulle bli avundsjuk ;o)

Mattan är lagd, lister är uppsatta och även möbler har blivit inhandlade idag. När Marcus höll på med finliret passade jag på att åka till IKEA för att inhandla ett bord, en dörr, lampor och en bokhylla. Fråga mig inte hur jag lyckades få med mig allt ut ur butiken och dessutom in i bilen, för det vet jag knappt själv. Men hem kom det! Visar bilder en annan dag.

Alva har varit feberfri hela dan idag så därför gav vi klartecken till familjen Gustafsson/Revay att det var okej att komma förbi på kvällsmat. Jag och Ida pratade ihop oss för ett tag sedan att Cornelia skulle få komma hit och sova över en natt. Det var nämligen något hon själv hade kommit på och sagt till sina föräldrar att hon ville göra. Hon skulle packa sin väska och åka hem till Alva och sova :o) Så sagt och gjort...ikväll kom hon med sitt pick och pack. Både hennes och Alvas första sleepover tror jag bestämt.

Allt har gått jättebra och trots att dom var uppspelta och spända så sover dom, i skrivande stund, gott uppe i vår säng. Hugo ville så gärna få vara med på ett hörn så även han klämde ner sig i sängen bredvid tjejerna. Cornelia och Hugo somnade först men Alva hade desto svårare att komma till ro. Troligtvis för att storebror tog för mycket plats i sängen så hon fick komma ner och sitta med mig i soffan en stund innan hon också kunde somna.

Alva och Hugo fick varsina bokstäver av Cornelia och hennes föräldrar att ha inne i deras nya rum. Tack!!

"Jag ringer till min kille" sa Alva och fick uppmuntrande blickar från bästisen!

Cornelias packning. Neccesären, resväskan och bästa gosefilten. Allt som behövs för en sleepover!

Dags att borsta tänderna...

...och tvätta munnen!

Här sover dom räv, busungarna! Innan Cornelia somnade så låg dom och strök varandra på kinden och flätade fingrar med varann :o) Så sött!!!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Sötisar =0)
    Tänk att hon är så stor nu att hon har sleepover! Snart flyttar hon hemmifrån ;0)
    Kram och ses snart!!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Så söta tjejer, tror jag att Hugo ville vara med på ett hörn. Hoppas ni kunde sova gott allihop.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oh, jag blir ju alldeles tårögd. VIlka härliga tjejer.
    Kram Mia

    SvaraRadera