onsdag 5 januari 2011

Postleverans

Hejsan!

Idag har jag varit hemma med först och främst en sjuk Alva, men eftersom att det fortfarande är klämdagar och det har varit få barn på dagis så fick även Hugo stanna hemma idag.

Alva hade en relativt bra natt inatt med tanke på den höga febern som hon har haft. Hon har varit uppe och nosat på 40 grader idag och inatt måste hon ha haft någon grad över till och med. För hon var verkligen skållhet. Vid 2-tiden inatt vaknade hon och var ledsen och yrade. Hon började prata om att hon sov uppe i taket och att hon ville gå ner och baka pepparkakor...Lillstrumpan!

Pga att hon hade ätit dåligt igår kväll, somnat tidigt och sovit i över tolv timmar så vaknade hon och klagade på ont i magen och att hon ville kräkas. Men som tur var så rådde lite frukost bot på det. Men hon har inte varit så kavat idag med sina 40 grader i kroppen, så det blev ännu en tidig kväll ikväll och så får vi hoppas att hon vaknar upp piggare imorgon.

Idag fick jag ett efterlängtat paket med posten. För en del av mina julklappspengar skickade jag efter en ny almanacka från den här sidan, eftersom att min nuvarande almanacka tar slut inom ett par dagar. Jag har piffat den själv med egna bilder och sammanställt den så som jag vill ha den invändigt. Väldigt behändigt!

Ett trevligt litet paket.

En bild som jag tog hemma hos min syster i Lycksele i somras fick bli framsidan på almanackan. Baksidan glömde jag ta kort på, men där är det barnen som pryder sista sidan.

Invändigt.

Sjukling!
Kram Lovisa

1 kommentar: