onsdag 12 januari 2011

Vilken värld?

Hej där ute!

Är hemkommen från jobbet och har just klämt i mig varma mackor och färskpressad apelsinjuce. Sist jag åt var klockan halv tolv idag och däremellan har det bara blivit en massa småätande för att hålla blodsockret och humöret uppe.

Har ni läst tidningarna den senaste tiden och sett nyheterna på Tv så har ni säkert inte kunnat missa det tragiska och fruktansvärda styckmordet på en universitetslärare härifrån Örebro. Igår hade jag ett uppdrag på universitetet och när jag stog och jobbade såg jag genom fönstret hur dom hissade upp flaggan på halvstång ute på gården och då förstod jag att det måste betyda att det faktiskt var den försvunna kvinnans kropp dom hade hittat i skogen utanför Örebro. Fruktansvärt!

För att inte tala om "24-åringen" som har våldtagit 14 kvinnor i Örebro under flera års tid. Vilken sjuk människa han måste vara som känner ett behov av att få våldta och skada kvinnor som han stöter på. Detta får en ju att tänka på varför man ens funderar på att sätta barn till världen? Bara en massa ondska och elände och så ska man gå omkring och oroa sig över att dom är trygga och i säkerhet. För idag kan man ju inte ta något för givet. Bara för att barnen är skötsamma betyder det inte att dom är skonade från våld och övergrepp. I dagens samhälle kan det ju hända precis vem som helst. Usch, otäcka tanke!!

Nä, fy vilket trist inlägg det blev nu. Men med tanke på allt som händer i lilla Örebro så är det ju inte konstigt att tankarna cirkulerar kring just sånt. Nu hoppas jag bara att jag och Marcus ska göra bra ifrån oss i vår uppfostran och lära våra barn vad som är rätt och fel, hur man behandlar och bemöter andra människor, vad kärlek och omtanke är och att man ska respektera sig själv och andra. Det är en tuff uppgift men också något fint att sträva efter.

Nu...något roligare! På fredag packar vi väskorna och skickar iväg barnen till mormor och morfar över helgen och sedan åker jag och maken till Loka Brunn. En helg på tu man hand, med mat, sömn, bad och bara lugn och ro står på schemat och det ska bli så skönt! Jag har köpt en pocketbok som jag hoppas kunna plöja igenom nu när jag får gott om tid att sitta ner och läsa. Åh vad jag längtar!

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka. Jag avslutar med att visa två bilder på Alva och Cornelia (två tjejer som jag iallafall vet tycker om varandra och vet hur det är att ha en bästa vän som bryr sig och vill den andres bästa) Här sitter dom uppflugna på köksbänken, dagen efter som Cornelia hade sovit över. Likadana tröjor skulle dom självklart ha på sig ;o) Och så skulle det dras på smilbanden när kameran kom fram...

"Du måste säga bajskotte" Säger Alva...

Bajskooooootteeeee!!!


Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Ja du vännen! Det finns en massa tragiska saker, det bästa vi kan göra är att försöka uppfostra våra barn så bra vi kan, så härliga ni är så går det nog bra. Hoppas ni får en underbar härlig myshelg. Goa kramar Karina

    SvaraRadera