fredag 14 januari 2011

Loka here we come!

Tjingeling!

Nu är det snart dags. Jag ska packa ihop det sista och sedan kommer Marcus hem. Då ska vi slänga i oss lite lunch innan vi åker. Efter förra årets besök så lärde vi oss att det är DYRT att handla på Loka Brunn så därför har jag införskaffat lite förnödenheter som kan vara bra att ha med.

Jag har ju gått och dragit på mig halsont och nästäppa har jag ju haft i evigheter så därför fick apoteket sig ett besök av mig idag. Jag har fram till idag, sparsamt använt mig av vanlig nässpray för att inte kvävas till döds på nätterna. På dagtid har jag plågat mig själv och inte använt någonting alls till min täppta näsa. Men nu när vi ska iväg och mysa och äta gott tänkte jag att det kunde vara skönt, men framför allt trevligt för Marcus att slippa höra mig flåsa vid matbordet och se mig tjaggla med öppen mun. Därför lyssnade jag till rådet att köpa Renässans Mentol Plus+, den kan man använda hur mycket man vill utan att det ska skada slemhinnorna i näsan. Härligt!!

En pocketbok har jag ju också inhandlat som jag berättat tidigare. Det blev en "tantsnuskbok" som Marcus brukar säga. Han höjde på ögonbrynen när han såg den, för den är nämligen lika tjock som lagboken, och undrade om jag var riktigt klok som trodde jag skulle hinna läsa ut hela under helgen. Men det fiffiluriga med den är att det är fyra romaner i en. För mig som är så velig och inte kan bestämma mig för vilken jag ska börja läsa först. Då är det bra att ha med mig bara EN bok istället för FYRA och så kan jag välja och vraka beroende på vilket humör jag är på. Bra tyckte jag, men Marcus valde att inte kommentera :o)

Hoppas ni också får en bra helg. Händer det något särskilt hemma hos er? Skriv gärna...jag är fortfarande nyfiken på vilka ni är som läser och vill gärna veta vad ni pysslar med. Må så gott, så hörs vi på söndag när vi kommer hem igen. Den här gången ska jag trotsa hormonerna och komma ihåg att ta med mig kameran OCH minneskortet så att jag kan ta lite foton därborta. Ha det så bra!!

Mitt survival kit...Chips, Kärleksromaner, halstabletter och nässpray...och så Marcus såklart!!!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Mysigt! Hoppas att ni får det riktigt bra ♥♥♥ Linda

    SvaraRadera
  2. Hej! Kan inte låta bli och tänka på mig själv i somras när jag blev dunderförkyld plötsligt och inte kunde hitta nässpray (vi camapde)jag försökte hälla i koksalt i näsan men det var stopp så det rann bara ut. Sen när vi nått cicvilicationen igen så levde jag på hostmedicin, mycoangin för halsen, vanliga halstabletter, ipren och alvedon. Mkt sötningsmedel så magen blev ju helt kass och man kan ju undra varför jag inte blev gravid just den månaden....

    SvaraRadera
  3. Hihi...jag skrattar åt det där med nässprayet efter samtalet på jobbet om att "fixa starkare grejer" :)

    Men ärligt, funkade renässans verkligen?!

    Läste om er mysiga helg - underbart!

    Kram på dej!
    Kicki

    SvaraRadera