tisdag 25 januari 2011

Sssch!

Hallå där!

Jahapp, då var man sjukskriven då. För första gången i mitt snart 31 åriga liv har jag fått ett papper i handen där det står att jag inte är kapabel att arbeta. Vad nedrigt det känns, men det är väl helt enkelt bara att acceptera.

Jag var hos doktorn igår. Först fick jag en tid till en sjuksköterska på förmiddagen som skulle kolla mig i halsen. Hon kunde inte se eller känna några konstigheter men jag fick en tid igen på eftermiddagen då jag skulle komma tillbaka och ta ett halsprov samt träffa en läkare för att få läkarintyg.

Usch och bläää vad jag avskyr att ta halsprov...urk! Men jag gjorde det trots allt och som tur var så visade det negativt på streptokocker. Men akut luftvägsinfektion hade jag iallafall och hesheten hade hon ingen direkt förklaring till men ordinerade ändå "Absolut tystnad" som medicin (?!) Om jag vill bli bra i halsen så måste jag vara tyst och absolut inte viska, det förvärrar bara.

Nämen så att.....hur lätt är det att vara tyst när man har barn hemma? Inte vidare värst!!! Men Hugo fattade galoppen på en gång och förstod det mesta jag försökte få fram genom att gestikulera. En sån här gång ångrar jag att jag inte var mer ihärdig med att lära barnen teckenspråk. Tänk vad smidigt det hade varit nu!

Jaja...jag får helt enkelt acceptera situationen och göra det bästa utav den. Så idag åkte jag och handlade efter att jag hade lämnat barnen på dagis. Det blev mycket frukt och en och annan godisbit som slank ner i kundkorgen. Köpte även några filmer som jag tänkte jag skulle ta och se de här dagarna som jag ligger hemma i min ensamhet...och tystnad.

Sssch!

Färskpressad apelsinjuice, Fishermans Friends, Kiwi, choklad och "The Proposal". Kan det bli bättre??

I lördags kväll undrade Hugo om vi inte kunde äta sushi som kvällsmys? Både jag och Marcus blev överlyckliga över förslaget och att Hugo, som annars kan vara ganska petig i maten, var sugen på att prova. Så efter några knapptryckningar på datorn så knackade det på dörren och vår sushi hade anlänt. Mmmmmm mums vad det smakade bra!

Självklart skulle det ätas med pinnar! :o)
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Tyssssssssssssstnad! Jaha, det är väl bara att låta bli att ringa då! :-)
    Hoppas att alla vitaminer får din hals att repa sig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. hejsan.det här är annika nurmi från boden som brukar läsa bla.din blogg.Har börjat läsa den för några veckor sedan.Krya på dig och passa på att vila upp dig nu när du är hemma.mvh annika.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du snart kan prata igen och det halsonda har gett med sej.
    En koncentrerad grabb som äter med pinnar..
    Kram

    SvaraRadera