torsdag 20 januari 2011

Tjejigt rum!

Hej igen!

Konstig känsla att kunna blogga på dagtid. Jag låg i sängen förut och funderade på vad jag skulle blogga om ikväll när det slog mig att jag faktiskt kan göra det redan nu. Jag menar, det är ju inte så att jag har något annat för mig direkt :o)

Ännu en förmiddag i sängen. Jag har läst, hostat, sovit, hostat, läst lite till och hostat ännu mer. Stackars bebisen måste ju undra vad som försigår så som det skakar och bullrar när jag hostar. Det är aldrig kul att vara sjuk men ur bebissynpunkt har det varit riktigt mysigt att vara hemma. Annars när jag är i gång och jobbar och allt går i 110 så hinner jag inte stanna upp och "mysa" med magen. Men dom här dagarna har jag verkligen haft tid till att bara gotta mig i sparkar och volter som bebisen underhåller sig med just nu. Men ibland kan det bli lite för mycket tyvärr...speciellt när jag just är på väg att somna om efter en hostattack mitt i natten...då gillar bebisen att hålla låda en stund därefter. Inte så konstigt kanske, med tanke på att det nog var jag som väckte den. Så 1-1 till mamma och bebis helt enkelt ;o)

Här kommer iallafall några bilder som jag hade lovat från Alvas nya rum. Endel piffning är kvar att göra...men det är fullt möjligt att vistas och sova där. I natt var det första natten för Alva och det gick galant. Först klockan 04:03 kom hon smygandes till våran säng och ville böka ner sig mellan oss. Helt okej tycker jag för att vara första natten. Hoppas att hon ska känna sig trygg med att bara vända på sig och somna om i framtiden, men fram tills dess är hon absolut välkommen in till oss. Än så länge är det inte för trångt.

Den här söta ängeln fick Alva av farmor och farfar när hon var några dagar gammal.

Rummet sett från dörren. Det lilla bordet med pallarna är till för små tebjudningar, legobygge eller små ritstunder.

Hello Kitty ligger skönt under himelsängen. Och någon är visst bjuden på fika :o)

Expedithyllan finns att hitta på IKEA. Hugo fick en likadan av mormor och morfar i present för ett år sedan och jag tycker den passar utmärkt till alla leksaker som antingen får stå framme så att de inbjuder till lek eller undangömda i lådor som finns att köpa till.
Den lilla tvättställningen är en present från Romells. Här hänger alla dockkläder på tork i väntan på att bli använda.
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev i Alvas rum! Inte för att jag väntat mig motsatsen, men ändå!
    Kan man få lite inredningshjälp till barnens rum??? det skulle verkligen behövas!

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har gjort! Ni är så duktiga och pyssliga.
    Krya på dig!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Va trist att du är sjuk, hoppas verkligen att du kryar på dig. Va fint rummet är där kommer hon nog att trivas så småningom. GRATTIS! vad roligt att det ska bli tillökning i familjen. Hoppas att allt går bra. Ha en bra helg, goa kramar Ina

    SvaraRadera