tisdag 18 januari 2011

Ont, det gör ont!

Hejsan!

Suck, är fortfarande sjuk och har varit hemma från jobbet idag också. När barnen väl var lämnade på dagis så däckade jag i soffan här hemma. Efter en stund började jag skämmas och undrade varför jag bara låg här hemma och häckade...hade lika gärna kunnat vara på jobbet, för jag kände mig ganska pigg trots halsont och nästäppan. Men när jag hade hämtat barnen på dagis igen så förstog jag varför jag hade stannat hemma. Så fort jag anstränger mig så blir jag helt slut!

Ikväll hände dessutom det jag har gått och bävat för. Jag hostade och hostade och hostade så att jag tjöjdes och tillslut fick jag springa på toaletten för det gick inte att hålla emot längre. Usch och fy vad äckligt det är att kräkas! Samtidigt som jag står inne på toaletten böjd över toaletten kommer Hugo in och utbrister stolt; "Mamma lyssna!!!! Jag kan säga trrrrrrre, trrrrrre!" Jisses, vilken cirkus :o)

Halsen värker och jag har testat endel kurer under dagen som tex Zyx, honung på sked, Quilla och halstabletter i parti och minut. Inget verkar hjälpa. Undrar om jag har halsfluss ändå? Får invänta och se hur det urartar ;o)

Nä, nog med självömkan! I morgon ser det ut som att Alva ska få flytta in på sitt rum på riktigt. Marcus har slipat upp hennes säng och målat den två vändor så imorgon ska den nog ha torkat så att hon kan sova inne i sitt nya, egna rum för första gången. Hon är så förväntansfull! :o)

I julklapp fick hon en rosa himmelsäng av mormor och morfar och av faster och farbror och kusin Seth fick hon en stor Hello Kitty som vi ska lägga på det nya rosa överkastet. Är det ett tjejrum så är det ;o) Hoppas kunna visa lite bilder imorgon. Ha en fortsatt bra tisdagkväll!

Mmmmm, varm O´boy!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Tyvärr vet jag hur det är att vara gravid, hosta tills man spyr. Hoppas du slipper hosta av revbenen, kan tala om att det inte är ngn hit!
    Stanna hemma människa! Du behöver det!!!!!!!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du. Det ÄCKLIGASTE receptet i sverige, men som alltid har funkat för mig när jag haft ont i halsen är varm mjölk med pressad vitlök och...håll i dig nu...en klick smör. En kollega till mig brukar tydligen ta honung. Jag vet inte vad som är värst?!

    Men det KAN vara värt att prova.

    KRYA PÅ DIG!!

    /Fru Möjbro

    SvaraRadera
  3. Aj,aj, låter inte bra. Hoppas du hittar något att kurera dej med. Ytterligare ett förslag, varmt honungsvatten, ska nästintill brännas.
    Duktig Hugo som hittat rrrrrrrrr
    Kryapådejkramar

    SvaraRadera