onsdag 4 augusti 2010

Sleepover

Idag fortsatte Marcus bytet av panelen på övervåningen. När jag laddade över kort från kameran för en stund sedan insåg jag att jag hade missat att ta kort på det. Jag var helt säker på att jag hade gjort det men tydligen inte...får fota lite imorgon istället.

I eftermiddags fick vi besök av familjen Redler från Göteborg och familjen Romell från Adolfsberg. vi bjöd på lite mat och hade det mysigt ute i solen som behagade att titta fram lagomt tills dess att vi skulle käka. Barnen har sprungit runt och lekt sig svettiga. Kul att se.

Idag kom även barnens kusin Seth hit. Vi bjöd hit honom att stanna i två dagar för att leka lite med Hugo och Alva. Det passade även bra med tanke på att Mia och Stefan firar 10 årig bröllopsdag imorgon och då kan de passa på att hitta på något mysigt då dom blev barnfria.

Det blev en ganska sen kväll eftersom att vi hade så trevligt med våra gäster. Innan grabbarna hade ätit kvällsmacka, gjort sig i ordning, busat i sängarna och somnat så var klockan tio. Jag hade bäddat åt Hugo och Seth på golvet i Hugos gamla rum som står tomt i väntan på att bli renoverat. När Alva fick se detta blev det liv i luckan och hon protesterade högljutt och ville också sova med killarna. Som tur var, var grabbarna på bra humör och lät henne ligga på en madrass bredvid deras. Lyckan var stor.

Efter en lååång stund av fnitter och skrattattacker fick jag dom tillslut att lugna ner sig och då somnade dom på två röda. Förutom Seth som nog tyckte det var lite väl spännande...men så svettades han också i värmen och var lika törstig som en gnu och dracke ett STORT glas med vatten innan han kunde komma till ro. Ska bli spännande att se hur natten blir.

Imorgon ska det visst bli fint väder så då får vi se vad vi hittar på. På förmiddagen kommer Alvas dagiskompis Thea hit med sin mamma och lillasyster. Thea och Alva har länge pratat om att få följa med varandra hem och nu passade det bra att dom kunde få träffas och leka lite innnan dagis drar igång på allvar. Grabbarna hade önskemål om att gå till lekparken imorgon och det ska vi väl kunna ordna :o)

Middag ute i det fria...äntligen!!!
Det har varit alldeles för regnigt och kallt de senaste dagarna.
Grabbarna grus busar och jag och Alva försöker sova :o)
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar