torsdag 12 augusti 2010

Mamma Mia, Pizzeria!

Det brukar Hugo springa runt och skrika varav Alva kontrar med "Pappa Mia, pizzeria!" Och igår kväll besökte vi just ett sånt hak där dom serverade pizzor och annat gott. Jag mår fortfarande lite illa efter min Parmapizza som jag åt...inte för att den var dålig på något sätt...tvärtom, den var jättegod och just av den anledningen åt jag lite för mycket och känner mig fortfarande lite tagen. Men det går nog över bara jag får i mig lite fika ;o)

Igår blev det riktigt bra väder trots allt. Så vi passade på att spenderade mesta tiden nere på stranden. Men klockan fyra var det dags för en skattjakt för barnen här på campingen som våra ungar väldigt gärna ville vara med på. Jag, Ann-Sofie och Patrik följde med barnen i tron att kunna lämna dom vid startstationen så att dom sedan kunde gå skattjakten själva tillsammans med campingens barnledare. Men icke, vi behövde vara med eftersom att det visade sig vara en ganska avancerad runda med olika stationer där barnen skulle utöva olika aktiviteter. Vi var ju inte direkt själva heller. Ca sju grupper med mellan 5-10 personer i varje. Det blev köbildning på några stationer och ganska långa promenader för att ta sig runt så efter 2 timmar (!) var vi äntligen framme vid krysset på skattkartan. Där möttes vi upp av en pirat som ville ha hjälp med att gräva upp sin skatt som hade kommit bort i sanden. Vi hade fem försök på oss att hitta den och på första spadtaget så hittade Noa skattkistan fylld med godis. Lyckan var stor hos barnen och även vi föräldrar (läs; Jag) som från början inte hade varit så pigga på spektaklet kunde glädjas åt en väl utförd skattjakt.

Tro mig, de två timmarna vi gick miste om på stranden igår kommer med all sannolikhet att tas igen idag :o)

Min pizza!!!

Loka citron, årgång 2010.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar