lördag 14 augusti 2010

När man gräver en grop åt andra...

Faller man ofta själv däri...eller hur är det ordspråket säger? Idag har vi inte trillat i någon grop men istället tog vi gropgrävandet till en högre dimension. Vi utökade radien så att iallafall två barn fick plats i den samtidigt. Tidigare dagar så har det mest handlat om att gräva en så pass djup grop så att vi kunnat se vattnet sippra upp från marken. Idag ville Hugo och Noa som sagt slå rekord och bad mig (Förste gropgrävare den här semestern) hjälpa dom.

Jag kom på mig själv att ta mitt uppdrag lite för seriöst när jag blev en gnutta irriterad av att barnen ville hoppa i och hjälpa till att gräva och på så vis sinkade mitt tempo och rörde till min kalkylering av utgrävningen ;o) Men till sist insåg jag att det var omöjligt att orka gräva gropen helt på egen hand så barnen och Micke hjälpte mig att få till en imponerande (om jag får säga det själv) djup och rymlig grop.

Idag har det varit vår sista dag här på Bödagårdens camping och det känns lite trist men samtidigt jätte skönt. Vi har haft en fantastisk vecka här tillsammans med finfina vänner och kanonväder i stort sett varje dag. Undrar just hur det ska bli att återgå till den vanliga vardagslunken igen? Jag som har börjat vänja mig vid att vara ledig och bara ha det skönt!

Imorgon åker vi hur som helst hem igen, vare sig vi vill eller inte. Vi kommer att mellanlanda hemma i Kisa igen för att äta lunch och sträcka på benen en stund. Sedan fortsätter vi hemåt mot Örebro. Vi har haft snälla vänner som hjälpt till med vattning av blommor och plockat in posten åt oss och jag har fått höra att Alvas solros växer och mår bra därhemma. Vi ser fram emot att få se den och hoppas att den äntligen har börjat blomma.

Må så gott så får vi se om vi hörs av något imorgon kväll. Hela dagen kommer att gå åt till att sitta i bilen så vi får se om jag har något kul att förtälja imorgon när vi kommer hem igen.

Strandkul






Syskonkärlek!

Hugo och Noa i gropen!

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Har två ord att säga när jag sett bilderna =)
    Bonnbränna och Idyll =)
    KRam

    SvaraRadera