torsdag 26 augusti 2010

Kalasförberedelser

Som några av er redan vet så har vi en kille här hemma som de senaste sex månaderna gått omkring och väntat och längtat efter den dagen då han ska fylla fem år. Var och varannan morgon när han har vaknat har han ivrigt frågat; "Är det idag jag fyller år?" Äntligen börjar det närma sig. Om bara en vecka så smäller det...klockan 06:31 på torsdagmorgonen den 2 september fyller vår älskling FEM år!

I år har jag varit ute i god tid och googlat runt på nätet för att få bra tips och idéer på vad för typ av kalas han ska få ha. Jag hittade en jättebra hemsida som heter Barnkalaset.se där man kunde välja och vraka mellan flera olika teman och även beställa hem grejer därifrån. Hugo fick sedan själv välja vilket tema han ville ha och vad tror ni att han valde?? Star Wars såklart!! Det är ju lustigt alltså...han har aldrig sett en endaste sekund ur Star Wars-filmerna men ändå kan han och vet allt om figurerna. Men visst...är det Star Wars-tema pojken vill ha så är det Star Wars-tema han ska få ;o)

Tadaaaa! Inbjudningskort, papptallrikar, pappmuggar, studsbollar, klistermärken, ballonger och tårtljus.
Alva tycker det är lite jobbigt att det är så mycket fokus på storebror och hans kalas just nu men jag tycker ändå att hon hanterar det bra. Hon kommer att få samma chans att välja tema när det lider och känner jag henne rätt så kommer hon med största sannolikhet att välja Hello Kitty. I födelsedagspresent önskar hon sig endast en sak...en enda! Och det är en "Hello Kitty mifon" som hon säger. Jag har letat med ljus och lykta efter just en Hello Kitty telefon på alla leksaksaffärer i stan men utan att hitta någon. Men idag när jag hade en stund över på kontoret googlade jag på Hello Kitty och hittade en leksaksaffär på nätet som sålde en Barbiedocka där en Hello Kitty telefon följde med som en liten bonus. Eftersom att det är det enda hon uttryckligen önskar sig så är det väl bara att ge sig på och beställa den. Klart flickan ska ha en "Hello Kitty mifon" ;o)
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Klart jäntan ska ha en mifon! =0)
    Vi mottager gärna en önskelista per födelsedagsbarn så vi vet vad vi ska inhandla till dessa fantastiska högtider. Puss på er allihopa!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken bra morsa du är som hittar en massa grejer till barnens kalas osv...
    Vilket tema ska vi ha i Kisa??? Duger Bamse i år med? Tveksamt...

    SvaraRadera