onsdag 12 maj 2010

Pretty in pink

Överskriften är egentligen titeln på en favoritfilm från 1986. Är det någon mer än jag som kommer ihåg den? Jag var lite smått förtjust i killen som blev kär i tjejen med det röda håret och de rosa kläderna. Min favoritscene var när dom fick syn på varandra över datorerna i biblioteket. Det var så romantiskt och jag spolade tillbaka (hade den på VHS) och såg det om och om igen.

För inte så länge sedan såg jag filmen igen och kunde inte förstå vad jag tyckte var så speciellt med den för sisådär 20 år sedan. Jag fick ingen WOW-känsla direkt :o)

Men dagens överskrift skulle ju egentligen inte handla om en gammal 80-tals film utan om Alva och hennes första möte med en nagellacksflaska. Egentligen var det Hugo som hade tjatat om att jag skulle köpa hem nagellack för att måla hans naglar med. Eftersom att jag var lite sugen på att måla mina egna naglar inför sommaren så gick jag och införskaffade två flaskor på H&M idag. Väl hemma, bänkade vid köksbordet fick Hugo kalla fötter och ville hellre se lillasyster få naglarna målade med den chockrosa färgen jag hade valt. Sagt och gjort...och Alva strålade av glädje när nagellacket hade torkat och hon kunde gå runt och visa upp sina fina och färgglada fingrar.


Koncentration!

Hittade ett bord på loppis idag. Har länge gått och letat efter ett lagom stort bord att ha ute på farstutrappen. Så småningom ska det pyntas med lite blommor, någon fin betongskapelse som jag fått av min kära syster och lite annat smått och gott. Återkommer med slutresultatet.
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vilken härlig färg =0) förstår att Alva är lycklig.
    Vilket fint bord du hittat, blev ju perfekt där ju. Då väntar vi bara på att få se det färdigpyntat då ;0)
    Kram på er alla!
    Linda

    SvaraRadera