lördag 15 maj 2010

"Totte"

Idag har vi haft en skön dag ute i sommarvädret som helt plötsligt valde att dyka upp. Igår regnade det och var kallt och det höll i sig ända till imorse. Men som sagt, framåt lunchtid sken solen och vi passade på att spendera så mycket tid som möjligt utomhus. Vi har till och med kunnat sitta ute och fika på uteplatsen utan att frysa.

Barnen har hållit igång hela dagen med lek, fotboll, hopp i studsmattan och allmänt bus. Alva var klippt slut och somnade nästan i Marcus famn när vi åt kvällsmat så henne satte jag på pyjamas och bäddade fort ner i sängen så att hon kunde somna mjukt och skönt på sin egen kudde.

Stefan är iväg på bio med en kompis, Marcus är ute och oljar in trallen och ska sen ut på en löptur. Jag och Mia bloggar och sen laddar vi inför att se en "chick-flick" och äta godis. Mia är min bästa filmkavaljer...vi gillar i stort sett samma typ av filmer, vi skrattar och gråter åt samma saker och kommenterar lagomt mycket.

Här nere kommer nu en bildkavalkad av dagen här hemma på Karlsrovägen...håll till godo.

Marcus fick hjälp av alla tre barnen att klippa gräset...här är det Hugo som styr ekipaget.

Kusinbus...

...eller VM i glassätning??

Alva testar storebrors skateboard...och hon hade riktigt bra koll på balansen. Snart är det dags för henne att testa rampen som står vid ststionshuset.

Mia och jag åkte till Blomsterlandet i förmiddags och jag kunde införskaffa en del saker till mitt nyinköpta bord...nu saknar jag bara en vit sten som det står "Välkommen" på.

När vi satt på uteplatsen och fikade rasslade det plötsligt till och "Totte" tittade ut och lade sig för att sola på stenbädden.

Grabbarna har spelat fotboll...

Alva har sprungit runt och spanat...

Mycket studsmattehoppning har det blivit!

Jag och Seth flamsade runt så att jag blev genomsvett!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. -"Äj det Hugos skäjtbård?" undrade Hanna när hon såg Alva. Hon var riktigt imponerad, och jag med!

    SvaraRadera
  2. Härliga kort på er alla. Vilken tur Marcus hade som fick lite hjälp med gräset...
    Kram

    SvaraRadera