måndag 24 maj 2010

Personal shopper

I lördags sprang Marcus Göteborgsvarvet så jag och barnen passade på att åka hem till mamma och pappa över helgen. Det passade bra för pappa fyllde år i torsdags samt att han och mamma firade 38-årig bröllopsdag så min syster och hennes familj kom också förbi på söndagen så att vi kunde fira med present och tårta.

Men vi åkte dit redan i fredags som sagt och vi hade en jätteskön helg med mycket mys och bus. I lördags åkte vi bland annat till Ö&B och loppis där mormor shoppade leksaker till Hugo och Alva och deras kusiner som dom kan ha när vi kommer och hälsar på i sommar. På loppiset hittade jag en fin skål och ett par skor. Eller, nja...skorna hittade egentligen inte jag...dom har jag Hugo att tacka för. Vi stog nämligen och tittade på skosortimentet han och jag när han frågade vilken storlek jag behövde? En trea och en nia, sa jag och fortsatte vidare för att titta på möblerna och tänkte inte mer på det. Efter en stund kom Hugo och slängde fram ett par skor framför mig och sa; Här mamma, dom här kan du köpa!

Jag testade dom och kunde faktiskt konstatera att killen hade bra smak. Dom var riktigt fina...och billiga också, bara 50 spänn så dom fick det bli! Och jag hade fått en "Personal shopper" ;o) För en tia hittade han dessutom ett par pärlade blommor som jag ska hänga i fönstret tror jag...vi får se.

Barnen fick såpbubblor av mormor så det blev mycket av den varan under helgen, vilket även jag gillade för då kunde jag springa runt med kameran och testa olika funktioner för att fånga den perfekta bubblan på bild :o) Här är en av måååånga!

Vi hälsade på morbror Ludwig och hans Igelkott...Ivan den förskräcklige!

De omtalade skorna!

Vår stadiga lilla tösabit!

Hugo och jag spelade Jumbo Yatzy och Hugo ville självklart skriva sina poäng själv.

Såpbubbeljakt är som att släppa ut kossorna på grönbete :o)
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder, den med bubblan är ju super..Här vankas snart soppa..
    kram

    SvaraRadera