tisdag 4 maj 2010

Hemma igen!

Hann jobba ett uppdrag i Kumla idag på morgonen och när jag efteråt var på väg hem igen för att äta lunch så ringde dagispersonalen från Hugos avdelning och sa att han klagade på huvudvärk...igen. Så nu sitter vi här hemma, än en gång, och bara myser och tittar på film. Jag vet egentligen inte hur allvarligt det är med honom...det verkar mest som att han är i behov av kärlek och mys. Han ska helst sitta PÅ mig och hålla mig i handen eller så ska jag klia honom på ryggen, benet, armen eller killa honom i håret. Samtidigt som han bedyrar sin kärlek till mig och upprepar hur skönt det är att bara få vara hemma och mysa!

Tro mig, jag skulle också gärna bara vara hemma och mysa med barnen hela dagarna...men det kan bli lite dyrt i längden. Tyvärr är det ju så att en annan har ett jobba att gå till, människor att hjälpa, en chef att lystra till. Jag har pratat med Hugo att det inte är bra att luras och säga att man har ont i huvudet bara för att man vill vara hemma och mysa. Men vem är jag att bedöma om han ljuger eller inte? Just huvudvärk är ju lite lurigt. Det är bara han själv som kan säga hur han känner sig och just nu säger han att han har ont i huvudet. Så då är det bara att snällt stanna hemma!

Men imorgon är det dags för dagis igen...om inga andra symptom visar sig.

Sjuklingen önskade sig soppa till lunch...så soppa blev det!

Med nybakade scones till...mums!
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar