fredag 7 maj 2010

Plåsterberoende!

Finns det någon avvänjningsklinik eller någon typ av behandling för små barn som är plåsterberoende? Alva skulle nämligen behöva komma i kontakt med någon som kan hjälpa henne med just det...att bli av med sitt plåsterberoende! Hon byter plåster flera gånger om dagen och vill gärna ha plåster på alla sorters sår, prickar och märken...ja, på alla ställen på kroppen där plåster får plats.

Idag tog hon dock priset... När jag hämtade henne på dagis sa fröken att hon hade fått en rockring i pannan vilket inte hade lämnat något märke men hon hade blivit ledsen och hade varit otröstlig ända tills hon hade fått ett plåster på "såret". Och detta var alltså synen som mötte mig när jag klev in på dagis...

Älsklings Alva!
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Man smälter ju =0) Vilken goding, å vilken bra smak hon har, precis det plåster jag skulle ha valt att sätta i pannan =0)
    Kram på er!
    Linda

    SvaraRadera
  2. Sötunge,ho ä e lita e.
    Kram farmor o farfar

    SvaraRadera
  3. Vilken toppen tjej!!! Tyvärr har jag en likadan hemma, hopplöst, tror inte det finns någon bot på det hela....
    Kram
    Anette

    SvaraRadera