måndag 10 augusti 2009

Vi överlevde

Första jobbardagen är avklarad. Usch och fy vad segt det var att kliva upp imorse, speciellt eftersom att jag hade en snarkande Alva sovandes bredvid mig. Det ser så fridfullt och mysigt ut när hon sover...så vem vill kliva upp då? Hugo lät däremot som ett tröskverk inifrån sitt rum. Han har gått och blivit hes men verkar inte vara förkyld eller sjuk på annat sätt.

Jag fick väcka dom strax efter sju vilket inte var populärt hos en viss ung dam. Jag och Hugo kröp upp i sängen bredvid henne och låg och kittlade och pratade med henne men hon knep bara ihop ögonen och låtsades sova vidare. Vid frukosten höll hon nästan på att nicka till i yoghurten...stackar´n! Hon piggnade till lagom till vi skulle sätta oss i bilen och åka till dagis men då gick det upp för henne vad som var på väg att hända och då satte hon i gång att tjura. Hon skulle absolut inte till dagis! Hugo gick det hur bra som helst att lämna. Han sprang på bästisen Edde i hallen och sedan var han borta.

Alva blev lugn när vi satte oss i bilen igen men när vi närmade oss hennes dagis blev hon alldeles galen och bara skrek. Som ni kanske förstår så blev det ingen lätt och smidig lämning och både hon och jag var ledsen när jag gick :o( Men när jag ringde till dagis efter ca en halvtimme så satt hon i knät på fröken SueLing och tittade i sin pärm med bilder på familjen och allt var frid och fröjd.

Alva låg utslagen i soffan efter sin första dag på dagis.

Jag hade en lucka på schemat idag så jag passade på att besöka Myrorna och hittade denna fina värmeljuslykta för 25:- Vilket fynd!!!

Min storasyster Linda och hennes väninna gjuter fina saker i betong. Sist jag var i Västerås köpte jag med mig dessa fina fat och figurer hem.


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar