söndag 9 augusti 2009

5 veckors semester är över...

och det är inte utan att det känns lite vemodigt. Men samtidigt ska det bli skönt att återkomma till jobbet och vardagen igen. Man kan ju inte hålla på och sova till nio varje morgon, äta frukost ute på en nybyggd fin altan, vara vaken till midnatt och låta barnen äta glass 1-2 gånger om dan varje dag...eller jo förresten...det vore ju alldeles, alldeles underbart!!!

Nä, som sagt, imorgon är det dags att återgå till vardagen igen. Barnen har förberetts på att det är dags att gå till dagis imorgon igen. Hugo började rabbla upp alla kompisar han skulle få träffa och tyckte faktiskt att det skulle bli lite kul ändå. Alva svarade med sitt vanliga "Nähää", så vi får väl se hur det går att lämna henne imorgon. Jag ställer in mig på gallskrik och krokodiltårar.

Nu har jag iallafall tagit kort på det färdiga bygget här hemma. Vi är så glada och nöjda över våra fina altaner och har redan hunnit avnjuta många frukostar, luncher och middagar på dom. Marcus tror jag är ganska nöjd med sina verk men är väldigt trött och less på allt vad virke och skruv heter.


Marcus har precis vattnat gräset med vattenspridaren, därav de mörka partierna på stenarna.



Marcus vinkar och säger "Hej" :o)
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Supertjusigt!!!

    När vi kommer hem från semestern och har andats in Årstaluften kommer hallen att få sig en omgång. Jag längtar...inte.

    SvaraRadera
  2. Såååå fint! Hälsa den händige det. Hoppas vi kan komma och se det personligen någon gång!
    Kram Maria D

    SvaraRadera