lördag 29 augusti 2009

Kalas #1

I dag har vi haft kalas för Hugo här hemma. Han fyller 4 år på onsdag och idag var det min familj som firade honom med allt som hör ett kalas till...ballonger, paket, mat, fika, godis och tårta. Vi berättade först igår kväll att mormor, morfar, moster, morbröder och kusiner skulle komma på kalas idag. Vi har lärt oss med tiden att inte delge honom sådan information mer än en dag i förväg, annars blir det bara jobbigt för oss alla. Hugo tjatar och blir ledsen för att tiden inte går fort nog och vi blir trötta och irriterade på allt tjat och gnäll.

I morse vaknade han strax innan åtta och kom in till oss för att försäkra sig om att det var morgon och att det var idag som alla människor skulle komma. "Jag låg i min säng och tittade på mitt rum. Det var stökigt så jag blundade igen", sa Hugo och jag fattade vinken, så det var bara att pallra sig upp och börja städa (vilket egentligen skulle ha gjorts tidigare i veckan, men som jag bara skjutit framför mig...). Jag hann lagomt bli klar med städningen till dess att Marcus och barnen kom hem efter en tur till Kumla där de hade hämtat tårtan.

Hugo blev alldeles uppspelt när alla "gästerna" kom. Han som har längtat så efter att få öppna massa paket...äntligen var den dagen här! Linda och Jonas kom dessutom med en påse full med kläder och en kartong med "urvuxna" leksaker. Det är toppen med storkusiner som man kan ärva ifrån...det är verkligen något vi uppskattar och är tacksamma för.

Alva diggar Noa till tusen och njuter i fulla drag när hon får vara med honom. Här ligger dom i soffan och tittar på film.

Hugo fick massa nytt pyssel. Här pärlar han en lastbil som vi ska stryka så att den blir en fin pärlplatta.

Morbror Ludwig och Noa skojar till det vid matbordet :o)

Hugo fick ett Spindelmannen bäddset av mormor och morfar. Det hänger redan på tork efter en vända i tvättmaskinen. Vi hoppas att det ska vara torrt till imorgon kväll så att han kan sova i det då.

Hugo fick ärva en robot av Noa. Den blev genast en favorit :o)

Hugo hjälper Alva som delvis blev firad idag också.

Åhhh, en apa som låter och rör på sig!

Alva bjuder Tindra på mat under bordet.

Alva myser med mormor och morfar.

Filmfunktionen i kameran fungerar äntligen igen. Här sjunger vi för en blyg Hugo.
En blyg men stolt 4-åring :o)

Fina pappa och fina storasyster!

Alva är stor i mun när det gäller ostbågar ;o)

Kära storasyster vet vad jag gillar och kom med en fin egenhändigt betonggjuten kruka med blomster i. Den bor numera på farstutrappen och hälsar välkommen :o)


På tal om ärvda grejer. Noa kom med ett roligt spel som Marcus och Hugo spelade ikväll :o)

Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. oh, vilken mysig dag!!!
    Ha ha, Alva gillar ostbågar, visst gör du det också. Har för mig att Lilian berättade att du hörde om hon öppnade en sådan påse på fem km avstånd ;o) Hi hi
    Jag saknar er!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken dag! Och en sån massa paket!
    Barnen har också tittat på bilderna, det är inte lätt att skilja Noah och Hugo från varnadra... dessutom trodde Hanna att det var sig själv hon såg när Alva käkade ostbågar...
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS HUGO!! Hoppas att ni får en bra dag. Kram Jessica
    Det ser ut som om ni åt Wilma-tårta, de är ju SÅÅ goda.

    SvaraRadera