onsdag 19 augusti 2009

Snopet

Jag som hade tänkt blogga ordentligt ikväll med bilder och allt...men så blir det inte. Marcus är bortrest med jobbet och har den bärbara datorn med sig. Därför sitter jag uppe i vårt datarum och skriver. Här behöver man en sladd för att föra över bilderna från kameran till datorn. Nu har jag sökt med ljus och lykta efter denna sladd ett bra tag och kan inte hitta den. Snopet!

Jag hade några fina biler på ett halsband och ett armband som jag har beställt via en bekant och som kom med posten idag...Men jag får visa dom imorgon istället när Marcus kommit hem med datorn så jag kan lägga in bilderna.

Hugo var hemma från dagis idag med 39-40 graders feber. Det började igår kväll och har hållit i sig hela dan idag. Han har mest legat i mitt knä och tittat på filmer. I förmiddags tittade vi på "home movies" som farfar och farmor har filmat och redigerat. Hugo älskar att prata om sig själv när han var liten bebis och att få se sig själv som bebis är snäppet bättre, så det gjorde vi idag. Grejen var bara den att han inte var riktigt pigg pga febern så varje liten grej blev till ett megastort problem. Tex var det en snutt som visade Hugo och Albin ca 7-8 månader gamla på golvet, lekandes med farmor och farfars leksaker...plötsligt böjer sig Albin fram och tar leksaken som Hugo håller i. Hugo på filmen reagerar inte utan fortsätter leka vidare, men Hugo 4 år, hemma i TV-soffan bryter ihop fullständigt och tycker att Albin inte är någon snäll kompis som tog leksaken ifrån honom... Jisses, det är inte lätt att vara kille när man är sjuk!

Nu sover dom iallafall båda två. Alva i sin säng och Hugo på golvet nedanför våran säng. Inatt var han vaken ganska mycket och yrade och drack vatten, så jag tänkte att det kunde vara smidigt att ha honom inne hos mig redan från start ikväll så jag slipper springa som en galning inatt när jag är ensam med barnen. Hoppas vi alla tre får sova gott inatt...Marcus behöver jag väl inte oroa mig över. Han sover ju på hotell, alldeles själv, i en mjuk och skön säng, med väldigt liten risk att bli störd inatt. Så han har det säkert jätte bra...Nä vad då? Jag är inte bitter! ;o)

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Hi hi, stackars Hugo, tänk att Albin tog leksaken för tre år sen.. ha ha.
    Hoppas verkligen ni får sova inatt!!!
    KRamar

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, vad man kan byta ihop för ingenting när man är sjuk! :-)
    Ja de barna de barna...

    SvaraRadera