torsdag 20 augusti 2009

Man och dator hemma igen :o)

Hemmet är fulltaligt igen och det är så skönt. Jag gillar inte att sova själv...nu hade jag i och för sig sällskap av både Hugo och Alva men dom är inte så stora att dom kan försvara oss om någon skulle bestämma sig för att bryta sig in i huset när vi sover. För det är nämligen min värsta tanke när jag ska gå och lägga mig själv. I natt klarade vi oss utan oväntat besök som tur är. Det enda som hände var att Hugo vaknade ca 10 gånger och bad om att få dricka vatten, Alva drömde mardrömmar och skrek i sömnen och så skulle hon ju ha sin nattliga vällinflaska och det sedvanliga blöjbytet. Känner mig rätt så trött idag...men jag överlever ;o)

Hugo blev hemma idag också. Han har haft feber men inte alls lika hög som igår så han har varit relativt pigg. Jag har passat på att städa här hemma...det behövdes kan jag säga. Det seglade runt dammråttor större än Titanic på golvet. Så det var en tillfredställande känsla att se allt från golv till tak glänsa och lukta gott.

Marcus kom hem från Bengtsfors vid 17-tiden idag och ca 45 minuter senare var han borta igen. Han gav sig iväg för att springa Blodomloppet med ett gäng från jobbet. Jag bestämde mig för att ta med mig barnen ner till Trängens IP där han skulle springa i mål så att vi skulle få se honom litegrann idag iallafall. Hugo var orolig som vanligt att pappa skulle komma sist. Men när pappa väl syntes till på upploppet sken Hugo upp och sprang för att möta honom i Mål. Vi stannade kvar en stund i den sköna kvällssolen men barnen var trötta och behövde hem och sova så vi lämnade pappa tillsammans med sina arbetskamrater och den välfyllda fikapåsen sponsrad av ICA.

Hugo laddar redan för vintern och övar på att skrapa rutorna.

I väntan på pappa.

Här kommer de utlovade bilderna på mitt fina armband...

...och halsband. Besök Inas sida för fler fina smycken!

Febrig Hugo

Han orkade sitta uppe en stund och spela Dora-spelet men sedan hamnade han i vågrätt läge igen.

Detta är Alvas plats. När jag lagar mat gillar hon att sitta och bladda med vattnet.

Blööööööt!!
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Wow, vilka fina smycken!!!
    Vad duktig du är som orkar med allt!!!
    Stora kramar

    SvaraRadera