söndag 23 augusti 2009

Har inte mycket att komma med

Nu är jag hemma igen från församlingshelgen. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Hugo fick nämligen feber igen på fredagkvällen och visade sig vara i det sköraste laget. Vi stannade ändå kvar över natten och hoppades på att det skulle bli bättre på lördagmorgonen. Men Hugo vaknade upp i samma tillstånd som kvällen innan...febrig, hängig, huvudvärk och ont i kroppen. Det resulterade i att vi beslutade att ta med honom hem igen. Marcus packade ihop sina och barnens saker och åkte hem för att kurera Hugo i hemmamiljö och i lugn och ro.

Smått chockad och en smula handfallen blev jag lämnad kvar...Vilken kovändning! Vad skulle jag nu ta mig till? Inga barn att hålla ordning på, ingen att hålla efter med varma och torra kläder, regnkläder, stövlar och andra förnödenheter? Inga barn att pussa och krama eller natta. En mycket konstig känsla...som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera så för att överleva passade jag på att haffa omkringspringade barn för lite mys och gos. Det fanns gott om mysiga barn...det kan jag lova :o) Men jag saknade min "Budde" och min "Lala"!!

Det blev en snöplig vändning på helgen för Börje också. Vad som såg ut att bli en fullspäckad helg slutade istället med sjuka och trötta barn framför tv:n. Det blir inte mycket spännande att förtälja i dagboken han hade med sig...

Börje on the road

Utsikt från Stenbodagården!

Jag tog inte så mycket kort där borta och är inte på humör att skriva en sammanfattning av helgen. Det jag kan säga är att det har varit en toppen helg, trots allt. Vi har så många fina vänner! Men nu är det skönt att vara hemma och det ska bli skönt att sova i sin egen säng. Det ser inte ut att behöva bli någon VAB imorgon...för båda barnen var feberfria och något så när pigga idag...
God Natt,
Kram Lovisa


2 kommentarer:

  1. Hej hej
    Hoppas ni är friska idag!!!
    Förstår att det blev snopet när barnen och Marcus försvann hem, men lite skönt att få sova kanske...?
    Hoppas Börje hade det bra, trots sjukdom och trötthet =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lois!

    Ensam utan barn på församlingshelg, vilken dröm OCH mardröm! Var gör man av all extra tid???
    Strongt gjort av både dig och Marcus att du stannade och han åkte hem!

    Kram

    SvaraRadera