lördag 26 januari 2013

Snabbisinlägg

Hej på er!

Ett snabbt inlägg bara...sen mååååste jag sova! Ska ju upp och jobba imorgon. Måste vara pigg och alert ;-)

Å tänk att det aldrig blir som man har tänkt sig. Den senaste tiden har vi verkligen varit olycksförföljda när det gäller roliga och planerade aktiviteter.

Tex när vi skulle till Loka=barnen blev sjuka. Nytt försök...Loka igen=kom hem till febriga och "lusiga" ungar. "Ljust och Fräscht" på tu man hand=sjuka barn. Min Twilightdag med tjejerna=sjuka barn (höll nästan på att bli helt inställt)

Jag skulle kunna fortsätta...on and on and on. Men jag tror ni förstår.

Nu var det iallafall dags igen. Igår kväll när barnen skulle gå i säng klagade Hugo på ont i magen. Strax efter att jag hade gått och lagt mig så drog det igång...spysjukan from hell :-(

Hela natten höll han på (och jag undrar som vanligt, VARFÖR ALLTID PÅ NATTEN?) Det blev inte många timmars sömn här inte. Vi var helt slut när det blev morgon och Molly drog igång som vanligt.

Marcus var nära på att packa ihop sina grejer och låna en bil och åka hem från Sälen. Men mamma och pappa bestämde sig för att komma hit iallafall...trots smittorisken. Dom kom tidigare ikväll och finns här inatt om någon av tjejerna...ELLER jag skulle törna in i samma vidriga åkomma som Hugo. Men framför allt så är dom barnvakt imorgon när jag åker till jobbet.

Jag sörjer en missad tjejkväll med mina Mosåsmammor som var inplanerad ikväll men gläds åt att se Hugo på benen igen och glad och pigg. Tur att det blev en kort pina. Nu får vi bara hoppas att vi andra klarat oss.

Kram Lovisa









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar