torsdag 3 januari 2013

Not much


Hej hallå!

Ja, precis som överskriften skvallrar om så har jag inte särskilt mycket att skriva om. Ännu en dag till arkivet bara.

Vad som gjort den här dagen lite mer annorlunda än alla andra dagar var i och för sig att farmor och farfar kom hit tidigt i morse och löste av Marcus som behövde ge sig in till jobbet idag. Jag hade ett uppdrag redan klockan åtta imorse så jag fick inte träffa farmor och farfar förrän ikväll när jag kom hem från jobbet.

Barnen har haft en toppendag med barnvakten här hemma. Hugo har dock terroriserat mig på mobilen hela dan ;o) Jag har nämligen lärt honom hur man ringer till min mobil. Jag tänkte att det kunde vara bra om han kan det, de korta och få stunder som han är ensam hemma (typ när jag skjutsar Alva och Molly till dagis och Hugo är hemma och är sjuk) ibland.

Hehe...det kan hända att han missbrukar kunskapen en gnutta ;o) Men det är så mysigt när han ringer. Speciellt som han gjorde idag;

- Hej mamma!
- Hej Hugo!
- Hur har du det på jobbet?
- Jo tack, jag har det bra. Vad gör du då?
- Jag pärlar.
- Jaha, där ser man. Vet du vad jag ska göra idag?
- Nä, vadå?
- Jag ska träffa pappa och äta lunch med honom.
- Åååååh, vad trevligt!
- Mmmmm :o)
- Mamma, när du kommer hem så ska jag pussa och krama på dig och aldrig sluta! Jag saknar dig.

Ja, vad säger man! Mammahjärtat svämmar över av kärlek <3 p="p">
Slänger in lite bilder från mobilen de senaste dagarna.

Må så gott, vi hörs!!


Fullständigt normalt beteende :o) Här har ni bilden som vi skickade till nära och kära på tolvslaget! Moget ;o)


Marcus skickade ett sms igår när jag var på jobbet och sa att jag var saknad där hemma. Molly hade utbrustit "MAMMA!" när hon fick se det här glaset ;o) 


Jag jobbade i bildtelefonin just då och försökte ge mig på att efterlikna Belle...det gick väl sådär ;o)


I går kom Marcus och barnen ner till stan för att käka lunch med mig. Ett mysigt avbrott mitt i arbetsdagen :o) Molly gillar att gå klädd i vantar, och gärna en mössa också, inomhus :o) Sötnöten!!


Hugo och Alva gillade valet av lunchrestaurang...McDonken!
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar