söndag 13 januari 2013

Helgen är över

Hej på er!

Vad hände? Ena stunden sitter jag och skriver att helgen preciiiis har börjat...och i nästa så är den över. Snopet. Verkligen snopet!

Men vilken härlig helg vi har haft :-)

Den började hemma hos Revays som sagt. Trevligt!! Som alltid :-) Vi har förträngt att Hugo fick ett utbrott, blev arg och klädde på sig ytterkläderna och hotade med att rymma. Vi väljer att fokusera på de trevliga stunderna istället...Den goda maten, sällskapet, skratten, lekande barn och efterrätten!

Någon gång under kvällen bestämde visst Ida och jag att vi skulle åka och träna på lördagsmorgonen. Djärva tanke!!

Men vet ni?! På lördagmorgon kände jag mig riktigt taggad och klockan tio var vi på väg till Gustavsvik. Det blev en riktigt skön start på dagen.

På kvällen hade jag ännu mer trevligheter att se fram emot. En tjejkväll stod på agendan, med restaurang- och biobesök. Det var jag och Sofi som behövde komma ut och roa oss lite och vi fick en riktigt trevlig kväll med Tapasmat och Svensk komedi i form utav "Mammas pojkar" :-)

Under tiden jag har varit ute och förlustat mig så har Marcus ansvarat för hushållsysslorna. Han har städat och tvättat, plockat och grejat. Å så slängde han och Alva ihop en banankaka...bara sådär ;-) Mmmm, jodå!! Han kan han...min man!!

Idag blev vi sådär trevligt spontanbjudna hem till Romells på lunch. Också alltid himlans trevligt!! Alva har tjatat och undrat hela låååånga dan. Ända sedan hon vaknade. "NÄR BÖRJAR MIN SIMSKOLA?"

Förra terminen testade hon på en danskurs. Den här terminen får det bli simskola. Det känns liksom väldigt bra i i tiden. Eftersom att sommaren med sol-och badsemester ligger framför oss.

Alva och hennes kompisar Cornelia, Ingrid och Filippa har idag gått och blivit Sköldpaddor :-) Mycket spännande och roligt. Både för barnen och föräldrarna!!

Nä, nu kallar sängen. Ny vecka startar imorgon. Jag har en tidig morgon och en sen kväll på schemat den här veckan så nu gäller det att gå isäng tidigt och se till att få mååååånga timmars sömn.

Så, Tack och God natt!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar