tisdag 15 januari 2013

Arla morgon

Tja!

Gäääääsp! Fy vad gräsligt trött jag är! Skulle kunna somna sittandes. Har faktiskt redan slumrat en stund...råkade visst somna när jag nattade Molly. Ooops!

Jag vet att jag inte är unik på något sätt. Men jag tycker faktiskt liiiite synd om mig själv. Och härmed vill jag på något vis uppmärksamma alla som var och varannan morgon kliver upp i ottan för att gå till jobbet. Jag applåderar Er!! Heja, heja :o)

Vi har nämligen fått nya öppettider på jobbet och imorse var det min tur att för första gången ge mig på ett morgonpass. Det vill säga...börja klockan 06:00!!! *Gulp*

Med tanke på att Molly hade en "sån där natt" härom natten då hon låg vaken mellan 03.00-05:30 så låg jag redan back flera timmar i min sömnpott. Och med tanke på min tidiga morgon imorse så gick jag och lade mig tidigare än vanligt igår kväll för att få sova ordentligt. Tror du det funkade?!?

Nähäääädå!!

Man skulle kunna tro att Molly var boven även denna natt...men ICKET! Det var endast moi, and mio allena som berövade mig själv på sovtimmar. Hela natten har jag vaknat och oroat mig för att jag skulle forsova mig. Jag har haft manisk uppsikt över klockan och hela tiden kollat så att larmet fortfarande stämde och stod laddat på 05:00.

När klockan äntligen ringde 05:00 var jag så himla trött så jag snoozade till kvart över och fick genast mycket bråttom, trots att jag hade planerat allt så bra kvällen innan. Suck!

Behöver jag säga att jag är trött nu??
Kära nån....hur står ni ut ni som kliver upp såhär dags dagligen???

Ikväll har Alva haft en kompis här hemma efter dagis. Hugo känner sig hängig och verkar vara på väg att bli förkyld. Vi får se om han blir hemma imorgon?! Molly bubblar och lever rövare och är allmänt gosig hela dagarna.

Marcus druttade på ändan idag och fick ont i nacken och huvudet. Spenderade några timmar på akuten i eftermiddags då han kände sig sämre. Men det var inget alarmerande. Tur!!

Hugo läser läxa. Här är det klockan som får sig en omgång. Han har full koll på hel- och halvtimmar :o)
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar