lördag 5 januari 2013

Ärliga människor finns

Hej på er!

Åh vad glad jag blev igår när jag fick ett brev från polisen. Tänk att det fortfarande finns snälla och ärliga människor där ute :-)

Fast, för att du ska hänga med i vad jag pratar om så tar jag historien från början ;-)

I onsdags så kom ju Marcus och barnen in till stan för att käka lunch med mig. Jag hade inte så stor lust att släpa med mig hela handväskan så istället tog jag ut bankkort, körkort och passerkort och lade dom löst i min mobilväska.

När jag kom tillbaka till jobbet efter vår kulinariska måltid på McDonken så upptäckte jag att körkortet inte låg kvar i mobilväskan.

Beeeedrövligt och såååå himla typiskt :-(

Där och då startade en hektisk och smått panikartad spaning efter mitt körkort. Jag sprang tillbaka till McDonalds...Inget körkort! Jag gick samma väg som innan med hopp om att hitta det på marken, men...Inget körkort!

Ringde både transportstyrelsen och polisen för att anmäla och spärra kortet. Igår hade jag som tur var tid på förmiddagen att åka till Trafikverket och fixa ett nytt kort. Hade bara glömt att ta med mig passet för att legitimera mig (suck) så jag fick åka iväg efter det innan jag kunde komma tillbaka och fixa med allt.

Det blir ingen liten apparat när man tappar ett litet plastkort ;-)

MEN, som sagt. När jag kom hem så blev jag så glad! Någon vänlig själ hade hittat mitt körkort och gått iväg med det till polishuset, och igår damp det ner i brevlådan :-) Hipp hipp hurraaaa så bra!!

Slutet gott, allting gott :-)

Igår hade vi dessutom finfrämmande på besök på eftermiddan och kvällen. Det var min syster Linda och Jonas, Ebba och Noa som kom och hängde med oss. Först möttes vi upp på stan och tog en fika och sedan åkte vi hem till Ludwig för att spana in hans nya, stoooora och fina alvarium.

Kvällen spenderades här hemma med tacos (offcourse) och fredagsmys :-) Mysigt värre!

Idag har Hugo haft poolspel i Kumla. Han och Marcus drog iväg tidigt i morse och jag och tjejerna stannade hemma.

Jag fick sms från Marcus under dan med resultatuppdateringar och så ringde dessutom Hugo och berättade att han blev målskytt i alla fyra matcherna :-) Sex mål hade han visst gjort och dom vann alla fyra matcherna! Kul :-)

Både Alva och Molly var nöjda med att skrota runt här hemma och lekte bra på egen hand så jag passade på att slänga ut julen. Och jag började med granen. Även om den har barrat något fruktansvärt från dag ett så är jag så glad över att den har förgyllt vår jul :-) Det har doftat underbart!!

Nu har barnens kompisar åkt hem och vi ska lördagsmysa lite. När kidsen har somnat hoppas jag på en film och kanske en god smoothie.

Molly gillade att bli buren av Ebba. Största och minsta i kusinskaran :o)


Titta så grön och grann den var vår gran. Nu är den ett minne blott :o)


Hemma 2 - Borta 0
Det är Hugo som gjort båda målen :o)
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar