lördag 1 september 2012

Ditten och datten
 
Hej på dej!
 
Hoppas du har det bra en lördagkväll som denna. Här är det fullt ös. Vanligtvis brukar vi sitta och mysa med barnen framför tvn såhär dags. Men Marcus lägger Molly och jag försöker förbereda mig inför morgondagens "Söndagsklubben".
 
Samtidigt som jag har bakat muffins och fixat trolldeg så försöker jag läsa på materialet och lära mig sånger och rörelser, samt ge mig på att slå in Hugos paket OCH göra en godiskaktus. Det är Hugos största önskan inför födelsedagen imorgon. Han vill ha en godiskaktus som det även växer pengar på :o)
 
Pjuh...det ska hur som helst bli skönt att få gå och sova sen ;o)
 
Jag rensade kameran på lite bilder förut och hittade flera ovisade bilder. Så jag tänkte att jag slänger in dom samtidigt som jag tänkte visa lite snabba bilder från Lilla Blodomloppet i Torsdags. Innan Marcus skulle springa sitt lopp så var det barnens lopp. Självklart var Hugo anmäld, plus kusin Seth och kompisarna Noa, Hanna och Lucas. Ett kul påhitt :o)
 
Imorgon kommer det ett litet födelsedagsinlägg på the birthday boy. Tänk att han bli sju år!! Det är helt sjukt!! Mammas lilla hjärtegull <3 nbsp="nbsp" p="p">
 
På självaste födelsedagen imorgon så infaller även älgjakten uppe i norrland (jag vet inte...kanske infaller den här nere i söder också? Men jag är mest insatt på de norra regionerna, hehe) så jägar-morfar och mormor och morbror Ludwig befinner sig uppe i stugan just nu och firade därför Hugo härom veckan.

Hehe...checka in minen på Alva :o) Hon diggar storebrors paket!
 

Alva fick också ett litet paket. Clips-örhängen!! Och lyckan var gjord :o)

Hug fick en ny rygga och gympapåse att ha till skolan, samt benskydd och fotbollsstrumpor till träningen som har dragit igång. Glad kille!

Marcus fick en fantastiskt fin Tack-blomma av en fd arbetskamrat och hans fru efter att ha spelat på deras bröllop i mitten på sommaren. Den här gjorde mig verkligen glad varje gång jag passerade den inne i vardagsrummet :o)

Molly-bus!

I torsdags var det som sagt Lilla Blodomloppet där barnen fick springa 800 meter. Här väntar Hugo och hans kompisar på att uppvärmningen ska starta :o)

Marcus som också skulle springa...fast lite senare...och liiiite längre, ville också vara med på uppvärmningen. Inte så populärt när man heter Alva och är fem år..."Mäh pappaaaaaa!"
Jätte pinsamt!!

Härligt engagemang :o)

Hmmm, hur var det nu?

Hugo hade ork kvar och spurtade in i mål. Han hann även slänga en blick på Micke och Mats som stog och hejade :o)

Seth var snabb som blixten!

Självkart fick dom en medalj, men också en påse med lite smått och gott från ICA. "Fub!" var kommentaren som slank ur lillasyster när hon tog emot vid målgången :o)

Tappra löpare och deras hejarklack :o)

Kram Lovisa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar