måndag 24 september 2012

Feber

Hej hej!

En vecka hann jag jobba. 5 dagar av trevliga kollegor, spännande uppdrag och härliga möte innan VAB-en var ett faktum.

Hugo kom smygandes in i vårt sovrum inatt. "Jag fryser och har ont i kroppen" väste han fram.

Suck...jahapp då var det dags!!

Han har varit hängig och slö idag och knappt orkat äta. På eftermiddagen var han dessutom och snuddade vid 40-graders strecket. Kraken! Då var han inte kartig.

Han har varit ledsen och uppgiven ibland. Klagat på att han haft svårt för att andas och känt ett tryck över bröstet.

Usch...jag tycker det är så svårt. För jag märker att Hugo är en kille...ja, ni vet; "Ni tjejer klagar över att föda barn...ni vet inte hur det känns när en kille är riktigt förkyld!"

Det är ganska mycket drama över honom ;-) Men samtidigt så märker jag att han far illa. Och läkarna har sagt att vi ska hålla ett extra öga på honom särskilt när han har feber. Det ska visst ha något med de vita blodkropparna att göra. Jag är iallafall lite orolig att han ska få ett anfall och börja krampa.

Men än så länge har det gått bra. Vi får bara hoppas att tempen sjunker imorgon.

Nu blir det lite godis i soffan med Marcus ;-) Slänger in en salig blandning av bilder från igår och idag.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar