söndag 2 september 2012

Birthday boy
 
Hej på er!
 
Idag var det så äntligen dags. Dagen "D" var här. Dagen då Hugo fyllde 7 år!
 
Som han har väntat. Jag tyckte att jag hade satt klockan på ringning tidigt imorse. Men den lilla mänskliga väckarklockan, vi kan kalla henne för "Molly", tyckte att det var morgon tidigare än så och började hojta från sin spjälsäng redan en halvtimme före planerad väckning.
 
Hugo som måste ha legat på helspänn vaknade självklart av mistluren, som vi kan kalla "Molly", och började gny inifrån sitt rum. Jag som hade tänkt duscha och göra mig i ordning innan jag började med frukostbrickan fick genast lite eld i baken.
 
Trots att jag duschade i blixtens hastighet...så hann Hugo bli rastlös och gav upp sin väntan och kröp upp i soffan med Marcus och Molly som satt och tittade på Bolibompa.
 
När jag var klar nere i köket fick jag kila upp och skicka Hugo till sängs igen. Det är ju inte kul att komma upp och sjunga för honom i soffan. That is not how we do it!
 
Så, sprallig och glad flög han upp i sängen och väntade andäktigt.
 
Sen var det dags...hela familjen klämde i för allt vad vi var värda; "Ja må han leva, ja må han leva...." Hrm...ja, jag kan inte skryta med att det blev skönsång, men sång blev det och ljus blåstes ut och paketpapper slets upp och det var bara glada miner :o)
 
Sedan har dagen gått i en faslig fart. Vi har varit i kyrkan, Alva har varit på kalas, hugo har haft kompis med hem, vi har haft besök, Alva har varit på dansen, jag har gjort ärenden på Marieberg, tagit en kvällspromenad med Sofi, Marcus har sprungit...och nu så sover barnen och våra kvällsbestyr fortsätter.
 
Imorgon är det dagisdags för våra tjejer. Alva ska tillbaka till sitt efterlängtade Videungen och Molly ska börja sin inskolning på Gullvivan. Det innebär att det ska packas och förberedas väskor och kläder inför morgondagen. Så än är det inte dags för soffhäng för mamman och pappan :o)
 
Men snart...
 
Nu kommer det bilder.
 
Varken Hugo eller Alva är särskilt förtjusta i tårta. En macka med ljus i kändes lite trist, så det fick bli muffins med chokladpraliner på toppen och födelsedagsljus i istället. Sött så det förslår...på många sätt och vis.

Pirrig och glad kille :o)

Han fick det han mest hade önskat. En godiskaktus med pengar :o)
Pengarna tillsammans med den tidigare sparade summan av bla veckopeng och tandfeslantar resulterade senare på eftermiddagen i ett Nintendo 3DS :o)

Klåfinger-Maja kunde inte hålla fingrarna borta ifrån muffinsarna :o)

Det är kul med paket!

Alva fick ett litet paket hon med. Två nya nattlinnen, små smyckesburkar och läppsyler med colasmak :o)

Tyvärr så är fiskesäsongen för våran del över (vi kommer nog inte ge oss ut något mer i år), men det hindrar ju inte oss från att ge Storfiskar´n en fiskelåda i födelsedagspresent :o) One Piecen var tyvärr för liten men byttes till en annan i eftermiddags.

Japp, så har dagen idag sett ut. Nu sover födelsedagsbarnet gott och längtar redan till nästa år då han fyller år igen ;o)
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar