söndag 23 september 2012

Go'morron

Hej på er!

Vårt vädjande tal igår kväll verkar ha gått hem. Äntligen en natt utan avbrott!

Barnen har satt i system att ropa mitt i natten för minsta lilla. "Mammaaaaa, jag är törstig"...."Pappaaaaa, lägg på mig täcket!"...."Jag är kissnöööööödig!"....eller den drygaste av dom alla; när dom ropar på en och man sömndrucket stapplar iväg från sin varma och sköna säng och möts av; Zzzzzzzzz!!

Men inatt har (iallafall) jag sovit hela natten ;-) Jag får kolla med Marcus när han kommer hem sen (han gav sig ut på en löptur kl6:30 imorse). Kan hända att han har sprungit mellan sängen och ungarna desto mer inatt ;-)

Igår var vi äntligen och hämtade Alvas för tidiga födelsedagspresent. En lekstuga! Vi har fått köpa den av en familj i kyrkan vars barn har "vuxit ur" den.

Vi ringde efter Martin som har hjälpt oss med gräv-och lyfthjälp förut ute på tomten. Han kom hit med sin...ja jag vet inte vad det var. En traktor var det iallafall inte men det är ju typ den enda benämning jag kan på såna där maskiner ;-)

Hur som helst så kunde den både gräva och lyfta. Väldans smidigt. Med ett grävtag så hade han gjort i ordning platsen för lekstugan. Sen fyllde ha n på med grus. Något som hade tagit väldigt mycket längre tid för Marcus att förbereda.

Sen åkte han och hämtade stugan och satte ner den på tomten. Så snyggt och smidigt!

Alva blev överlycklig när hon kom hem från en kompis på eftermiddagen :-)

Idag ska vi åka till badhuset. Sen ska vi sitta barnvakt åt Cornelia och Greta en stund på eftermiddagen. Det känns som att det kommer bli en bra dag :-)

Kram på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar