tisdag 18 september 2012

Frukostbekymmer

Hej!

Igår, när det var min första dag på jobbet så startade det så bra med att jag började lite senare på förmiddagen eftersom att jag skulle jobba kväll.

Det betyder att vi fick en lugn och skön morgon hemma med frukostsällskap av varandra.

Idag däremot så började jag mycket tidigare, så jag hade planerat att lämna tjejerna på dagis och Hugo på fritids så att dom skulle få äta frukost på sina avdelningar istället för att äta den vid 6-snåret här hemma.

Alva kom och satte sig vid dukat bord. Men lite pirrigt var det, tyckte hon, men det hade visst gått bra fick jag veta när jag hämtade i eftermiddags.

Molly dricker ju välling till frukost. Och just imorse intogs den lite väl tidigt (runt 5-tiden) då hon vaknade och var orolig och sedan hade svårt att somna om. Så hon fick också smaska i sig frukost på sin avdelning.

Hugo däremot....har tydligen gått hungrig hela morgonen då det visar sig att det inte serveras frukost på fritids (!) Låter inte det konstigt så säg??!!Det trodde jag var självklart. Men han hade fått veta att "frukost...det tar man med hemifrån. Om man vill." Hmmmmm!!!

Det hade ju varit fint att få den informationen kan jag tycka.

Imorgon måste jag ta ett snack med fritidspersonalen! Och skicka med pojken en brakfrukost!!

Själv då? Jorå...det fick bli en macka och kaffe ur en termos i bilen på parkeringen utanför stället där jag hade mitt första morgonuppdrag. Fancy, don't you think??

Vi måste verkligen försöka få någon ordning på frukosten. Det är ett som är säkert! Men det tar väl sin lilla tid innan vi (läs; Jag) har kommit in i det här med bra morgonrutiner för oss allihopa.

Nä, nu är jag så trött så det blir lite spel-på-läppen-varning. Vet knappt vad jag har skrivit.

Kram och god natt mina vänner!!

1 kommentar:

  1. Stackars Hugo! De kunde ju gett honom en macka ändå, tycker jag.
    (Informationen har vi dock fått både på flera föräldramöten och i informationsbladet vid inskrivningen. Kan vara bra att veta innan du skäller ut Håkan och gänget ;-) )
    Mia

    SvaraRadera