torsdag 30 augusti 2012

Frusen?

Hej hej!

Igår kväll smet jag iväg till Marieberg för att inhandla Hugos födelsedagspresenter. Han fyller år på söndag. 7 bast! Helt sanslöst :-)

I jakt på en 'one piece' så råkade jag snubbla över en vinterjacka till mig själv.

Varje år tänker jag att jag ska vara ute i god tid och införskaffa en varm och skön jacka för att slippa frysa my behind av mig.

Men varje år blir jag också dumsnål och tycker att de riktigt tjocka och fina jackorna som faktiskt är gjorda för vinterkyla är på tok för dyra. Snordyra faktiskt för att tala klarspråk.

Å då tänker jag att; Det går ju sääääkert lika bra att använda min gamla höstkappa ett tag till. Med en varm tröja under så klarar jag vår milda vinter här nere i söder galant.

Men sen när vintern kommer och kylan sätter sina klor i oss då ångrar jag mig å det grövsta!! Att jag aldrig lär mig liksom!

Igår tänkte jag faktiskt slå till. Hittade som sagt en helt underbart varm och go' jacka på Stadium. Fin var den också. Men så gjorde jag misstaget att titta på prislappen...

Och så slog min dumsnåls-sjuka till igen och jag gick hem utan jacka.

Men jag har nog säkert någon charmig gammal jacka som hänger någonstans i kallaren och bara läääängtar efter att fira 10-års jubileum med mig i vinter.

2 kommentarer:

  1. Men din röda jacka är ju underbar... Men den kanske är mer höst...kram Mia

    SvaraRadera
  2. Mäh, åk å hannel jänta!! Int ska du gå å frys hele vintern ba för att du ä snål ;0)
    Puss =0)
    Linda

    SvaraRadera