lördag 4 augusti 2012

Forsen och dop
Hejsan!

Hoppas ni har haft en skön lördag.

Jag sitter vid datorn och försöker att INTE tänka på godiset och chipsen som finns nere i köket. Usch...det är svårt! Jag försöker att dra ner på socker...men det går sådär, för jag har ett sådant sug efter det så att det liknar ingenting! Men jag vet ju av erfarenhet att det tar några dagar innan kroppen vänjer sig att vara utan. Så det är bara att försöka hålla i. Men rackarns vad svårt det är! Det är otäckt vad det gör med kroppen...vilket begär man får efter det. Det där sockret alltså.

Well, well...nu var det inte socker vi skulle prata om. Utan jag skulle fortsätta visa lite mer bilder från semestern. Tycker du att det är tråkigt?? Ska jag sluta? Är det ett dåligt upplägg på mina inlägg? Fast samtidigt fungerar den här bloggen lite som ett fotoalbum för mig så jag vill inte sluta lägga upp bilder...men samtidigt vill jag ju inte tråka ut dig. ELLER...är det för mycket text? Babblar jag på för mycket??

Hjälp mig snälla! Jag ser ju att ni är många som är inne och läser här varje dag (vilket jag tycker är himlans kul!!) men ni får gärna komma med åsikter :o)

Nåja...babbel som sagt...bla, bla, blaaaaa!! Nu kommer det bilder istället :o)
I tisdags tog vi en tur till Mårdseleforsen som sagt. Ett härligt utflyktsmål! Vi hade inte en tanke på att Molly ställde till det för oss därborta. Jag är så van att vi bara tar henne i vagnen och tutar och kör. Men när man ska traska genom skog och mark, klättra över stenar och forsar. Då är inte en barnvagn så himla smidig. Tur då att min syster har huvudet med sig och plockade fram en "sittryggsäck" att ha Molly i. Så mycket smidigare det blev då! Och Molly var lycklig högt däruppe :o)

Barnen skulle stanna och titta och känna på vattnet lite här och var hela tiden. Här hittade dom grodyngel som dom gullade med en stund.

Signe känner på vattentemperaturen :o)

Hela högen är på språng.

Det var lite läskigt på sina ställen och vi fick se till att hjälpa varandra för att vi inte skulle drutta i forsen.

Långhårig Alva med mig och moster Linnéa.

Nellie, Signe och Hugo var rask i benen och hamnade lite före oss andra. Tur att Niclas med sina långa ben lyckades hålla samma tempo som dom :o)

Alva hon var nöjd med att hålla Linnéa i handen och prata skavsår i öronen på henne ;o)

Här forsar vattnet fram.

Cooling!

Finaste Alvis!

Fors, fors...

Ännu mera vatten.

När vi väl tagit oss över på andra sidan så vankades det belöning i form utav glass :o)

Barnen fick leka lite. Molly hade dansuppvisning :o)

Hugo tyckte inte att det räckte med att ta sig själv över forsen. Han ville ta med sig Nellie också. På ryggen! ;o)

Vi gav oss på ett litet familjefoto på vägen tillbaka. Att skrika "bajskotte" fungerar every time. Barnen älskar´t :o)

Fina familjen Jonsson!

Barnen hittade blåbär i skogen...

...men dom blev inte långlivade i handen. *Slurp* sa det bara!

Finaste Hugo!

Som tur var så lyckades Alva drutta på rumpan när det var sisådär 200 meter kvar till bilen. Det hade varit jobbigt om det hade varit vid starten. Blöt blev hon och fick sitta naken i bilen hela resan hem :o)

Vackert!!

En rolig skylt vid de små byarna utmed vägen. "Kör int´ så fort!" Hehehe!!!!

Asså??? Behöver jag säga något mer??? BEAUTIFUL!!!!!


Och så hoppar vi hastigt över till dagens stora händelse :o) Idag var det nämligen dop för världens finaste lilla Emil i Mosjö Kyrka. Och vi var bjudna :o) Åh så fint det var. Skönsång, fina ord och så världens finaste familj i centrum.  

Här sitter vi med andan i halsen och inväntar kyrkklockorna. Vi höll nästan på att komma försent...men så är det när man bor för nära (typ bara några hundra meter i från kyrkan). Man tror att det är luuuuugnt.

Molly var full i bus men skötte sig galant.

Världens finaste storasyskon väntade nervöst på sin uppgift. Dom sjöng Idas sommarvisa och läste även texter ur bibeln och en dikt. Sååå duktiga!!!

Våra underbara vänner, Familjen Higårds med Emils Gudföräldrar. 

Hugo fångade bästisen med kameran :o) Han är så fin i sin fluga!

Hugo och Lucas fick sällskap av Molly i ett hörn :o)

När jag frågade om dom kunde ge henne en kinduss så var dom inte sena att haka på ;o) Molly var nöjd!


Alva vet hur man posserar :o)


Och så huvudpersonen himself...Emil Gunnar Gösta Higårds <3 alla="alla" av="av" bebisar="bebisar" charmigast="charmigast" o="o" och="och" p="p" s="s" sm="sm" socker="socker" som="som" t="t">
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Jag gillar när det är mycke kort!!! Du babblar inte för mycket och jag tycker du ska blogga som du gör!!!! Kraaam Mia

    SvaraRadera