fredag 3 augusti 2012

Riktiga bilder


Hej på er!

Barnen är just på väg i säng. Det blev en sen kväll ikväll...och jag skyller allt på OS! Tur att vi fortfarande har sommarlov. Usch, jag bävar för den dagen då vi ska tillbaka till jobb/skola/dagis-tider. Ojojoj...det ska bli väldigt spännande att se hur det går ;o) Men vi är inte där än...som tur är. Så vi kan fortsätta slarva på kvällarna ett litet tag till ;o)

Men nu tänkte jag iallafall försöka ge mig på att visa lite bilder från vår Lyckseleresa. Det blir ju så mycket bättre kort med systemkameran än med mobilkameran så jag tänker ge mig på lite upprepningar fast med bättre bildkvalité. Hoppas det är okej?!.

Nämen, då tycker jag att vi kör igång :o)


På resan uppöver så stannade vi till vid en härlig sjö för att sträcka på benen en stund. Det var bara vi och en annan barnfamilj där så det var tyst och lugnt (så lugnt som det kan bli med spring och - leksugna barn som suttit stilla flera timmar i en bil) och avkopplande. VI passade på att fika lite och barnen vågade även doppa sig. Skönt avbrott för oss allihopa! 

Molly var nöjd med att strutta runt och känna sanden mellan tårna :o)

Barnen badade och letade fisk.

Nu är vi äntligen framme i Lycksele. Och denna utsikt får mig alltid att tappa andan. Linnéa och Niclas säger att dom har blivit hemmablinda, men jag och Marcus suckade "ah," och "oh" mest hela tiden över denna magnifika utsikt över Umeälven. Vacker, dag som natt!

Vi kom ju upp en dag tidigare än planerat som sagt, eftersom att barnen visade sig vara såna tappra hjältar och orkade köra hela sträckan i ett svep. Så lördagen kunde vi utnyttja hela dagen till att hitta på roliga saker och vi började med ett besök på Ansia Badpark :o) Vädret var sisådär, men det hindrade inte barnen från att bada :o) Här väntar Molly ivrigt på att bli upplyft...

...av sin nya favorit - Moster Linnéa!

Hugo passade på att stila lite inför mamma och kameran :o)

Alva gillade vågmaskinen.

Och rutschkanorna var röda och roliga :o)

Sötaste Signe med sitt ljusa änglahår sitter och spelar på min mobil. Vattnet blev tillslut för kallt och då var det skönare att krypa upp på filten med en iPhone ;o)

Såhär såg det ut på morgnarna. Barnen stämde träff i Tv-soffan när dom vaknade, en efter en. Ibland blev det Bolibompa och Sommarlovs-tittande men oftast fortsatte dom att leka med det som dom hade avslutat kvällen innan.  

Dessa små turturduvor såg man sällan åtskilda. Åh, vad dom har längtat efter varandra!! Och som dom har lekt :o) Vi har knappt sett röken av dom. Mysigt ser dom ut att ha det också :o)

På tisdagen så fick Gammplatsen sig ett besök. Här fanns det mycket roligt att göra och titta på. Vi började med att barnen fick leka av sig lite i en stor klätterställning.

Sedan gick vi runt i små stugor där dom hade utställningar om olika yrken som fanns i bygden förr i tiden. Och jag ÄLSKAR verkligen gamla saker och kan gå runt i evighter och drömma mig bort kring historier om varje liten pinal jag ser.

Undrar vem som har suttit och jobbat vid dessa sladdar och spakar. Och tänk vad många samtal som har passerat igenom alla dessa trådar.

I en stuga fanns det fullt av uppstoppade rovdjur. Här står jag öga mot öga med en varg. Lite läskigt var det...dom ser fortfarande väldigt levande ut. Hugo hade svårt att tro att dom INTE skulle hoppa upp och bita honom i näsan, så jag fick visa honom att dom var helt ofarliga...

...först då vågade han ställa sig bredvid för att bli fotograferad. Men på behagligt avstånd förståss ;o)

Marcus hittade styltor :o)

Hugo ville testa sina muskler.

Och Alva sprang sig svettig.

Och så avslutar jag det här inlägget med en härlig månbild över Umeälven hemma hos Linnéa och Niclas. Imorgon ska jag försöka hinna blogga vidare om vår sista utflykt. Nämligen Mårdseleforsen :o) Och så kan jag nog även visa lite bilder från morgondagens dop som vi ska på på eftermiddagen :o)

I´ll be back, med andra ord :o)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar