onsdag 8 augusti 2012

Spöregn

Hej hallå!

Just nu hittar du mig i horisontalläge i soffan. Molly har av någon konstig anledning börjat vakna hiiiiskeligt tidigt på morgnarna. I morse började hon skruva på sig kl 6, men då skickade jag ner Marcus på att göra välling. Och det fick henne att somna om och sova till 7:30. Det är helt okej självklart. Jag skulle inte ha klagat på den tiden i vanliga fall...men under semestern så har hon sovit till 9-9:30, och det vänjer man sig ju gärna med ;-)

Nu ligger vi iallafall och mornar oss i soffan och tittar på Bolibompa. Skönt!

Igår var jag in till jobbet en sväng. Och det var ju en skum känsla (efter snart 1 år och 5 månader hemma). Men åh så trevligt det var. Jag träffade massa trevliga kollegor och vänner. Och så hann jag lägga in schemat inför hösten. Det känns bra det här...att få börja jobba igen :-)

När jag kom hem så blev det lite fixande här hemma och sen drog vi iväg på en liten utflykt. The muchroom fick sig ett besök. Barnen gillar att åka upp och fika en glass och sedan springa några varv runt toppen. Det var bara det att vi lyckades pricka av sommarens värsta monsunregn just då. Så vi satt bara i cafét.

När vi kom hem så lagade Marcus Alvas nyärvda cykel. Så nu ska här tränas. Snart ska stödhjulen bort :-)

På kvällen fick vi gäster som kom och åt med oss. Mycket trevligt!

Idag har vi massa planer. Men vi får se vad som faller oss i smaken. Det är iallafall Marcus sista semesterdag. Imorgon drar han igång och jobbar. Och på sitt splitternya jobb dessutom :-)

Hoppas du får en skön onsdag!
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar