onsdag 1 augusti 2012

Bye bye Norrland

Hallå där!

Jahapp...nu är vi på väg hemåt. Sex härliga dagar med syster och hennes familj är nu till ända. Nu sitter vi i bilen igen men den här gången med siktet inställt på HEM.

Vi har haft det så skönt i Lycksele. Det är något visst med att komma uppöver. Det är som ett annat tempo och klimat. Vi slappnar av både jag och Marcus och hamnar i något typ av Norrlansläge. Det är bara soft liksom.

Men nu är vi på väg hem som sagt. Än en gång blev det ändrade planer. Istället för att åka hem tidigt imorgon bitti (som vi gjorde på upp-vägen) så tänkte vi testa på att åka hem nu ikväll istället. Det betyder att vi kommer hem vid tre-fyra tiden inatt istället. På det viset kan vi ju (förhoppningsvis) köra på när barnen sover och på så vis beta av ganska många timmar utan att dom märker av det. Håll gärna tummarna att vår plan funkar!!

Vår sista dag har iallafall bestått av att packa, men barnen har ju lekt som vanligt (herre jösses vad dom har lekt de här dagarna) och så hann vi med en liten utflykt till en lekpark vid Ansia Camping. Där fick barnen springa av sig och så avslutade vi självklart med -GLASS! Japp, här har det ätits glass varje dag. Men vaddå...det är ju semester ;-)

Till middag bjöd Linnéa på palt. Asså...oh my sweet Jesus! Förstår ni?? PALT!!!! Det är ju typ det bästa man kan bli bjuden på. Kokhet palt och så massor med smöööör. Åh, det vattnas i munnen på mig. Jag sitter mätt och belåten med 4 1/2 paltar i magen :-D Härligt!!

Önska oss gärna lycka till på vår bilfärd hemåt. Jag har nämligen lite svårt för så här långa resor i bil. Jag blir så orolig att något ska hända. Särskilt när vi reser på kvällen och natten såhär. Jag hoppas innerligt att vi kommer hem helskinnade :-)

Kram på dig

1 kommentar:

  1. Hoppas ni kom hem utan alltför krånglig resa!
    Pussa på alla! (ja Marcus kan få en också...på kinden ;0) )
    Linda

    SvaraRadera