måndag 30 april 2012

Ledig måndag

Hej hej!

Vilket underbart väder! Strålande sol och varmt :-) Hoppas det håller i sig ända till ikväll då det är majbrasa.

Idag har Molly varit och fått sin spruta. Eller egentligen borde jag säga sprutOR för det var två. En i vardera lår. Och som hon skrek! Hon blev verkligen jätteledsen :-( Som tur var hade jag Alva med mig (Barnen fick välja hur dom ville göra. Alva tyckte det skulle bli spännande men Hugo far så illa av att se Molly ledsen så han fick hälsa på pappa på jobbet under tiden).

Alva var duktig och tröstade Molly och torkade tårarna som sprutade. "såja, lilla gumman. Såja!" :-)

Efteråt mötte vi upp Hugo och Marcus på Marieberg där vi käkade lunch ihop. Jag önskade vi kunde sätta punkt där...

Vi åt lunch ihop. Alla var mätta, glada och nöjda. Punkt.

Men tyvärr avslutades istället den mysiga lunchen med att Marcus fick leta reda på och jaga ifatt Hugo som drog som en avlöning då det gick upp för honom att han inte skulle få en glass efter maten.

Skrik, gråt och illa uppförande bröt med andra ord upp den annars så gemytliga stunden och jag och barnen packade in oss i bilen och åkte hem.

Just i detta nu leker Hugo och Alva med grannbarnen och jag försöker få Molly att sova en sväng till för att orka med kvällen.

Annars så försöker jag hålla humöret uppe. Vara en god mor. Inte vara långsint och sur. Utan istället se framåt. Se möjligheterna och allt roligt som ligger framför oss idag.

Fast egentligen har jag bara stor lust att sätta mig ner och sura. Tröstäta glass och fulgråta en stund ;-)

Happy Valborg på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar