söndag 8 april 2012

Glad Påsk på er

Hej hej!

Vi befinner oss hemma hos mina föräldrar i Surahammar. En lugn och skön påsk med inslag av fika, god mat, promenader och umgänge.

Lite senare idag packar vi bilen och åker till Linda och Jonas i Västerås för att fortsätta firandet. Men idag dumpar vi påskmaten och ger oss på lite tapas istället :-)

Fastän vi har det supermysigt här hos mamma och pappa så saknar jag ändå Långsjöby och stugan. Vi brukar ju fira påsk där uppe, men nu är det flera år sedan vi var där. Jag hoppas, hoppas HOPPAS att vi kan åka upp nästa år.

Hoppas du har det bra där du är.

Molly gåtränar för fullt mellan möblerna. Hon njuter också för fullt av ALL uppmärksamhet hon får av mormor, morfar, morbröder, moster och kusiner :-)

Alla andra har duschat och klätt på sig och jag hasar fortfarande runt i pyjamas och nattrufsigt hår. Skärpning!!

Marcus jobbar lite med kyrkans bokföring.

Hugo hittade morbror Ludwigs lego i källaren. Han har byggt upp en hel värld av goda och onda. Jag fick agera kameraman och filma slaget om portalen :-) Kan du se Alva??

Alva hamnade på golvet med några legogubbar som hon sjöng för och viskade hemligheter till.

Det gamla hederliga spelet "Den försvunna Diamanten" har spelats flitigt sedan vi kom hit.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar