måndag 2 april 2012

Galej och snö

Hej hej!

Hoppas din helg har varit fin.

Här har påsklovet dragit igång och vilken start vi fick sen...sovmorgon till 7:30 minsann ;o) Inte illa!

Barnen har redan hunnit titta på tv, spelat spel, ritat, pärlat, spelat Wii och lekt. Och klockan är inte ens lunchdags än. Det kommer bli ett hysteriskt lov om vi fortsätter i den här takten ;o)

Om en stund ska vi hämta upp Marcus på jobbet och sen åka och luncha på Marieberg. Det ska bli mysigt. Sen ska Tekniska Kvarnen få sig ett besök av oss igen. Jag och barnen åker med Ann-Sofie och kidsen efter lunch. Mysigt tidsfördriv första dan på lovet.

I fredags så vankades det APT och fest med mitt jobb. Vi höll till på Harrys där det bjöds på god Amerikansk buffé och underhållning. Vår chef är ju ingen mindre än Magnus Sjögren (ni som är Örebroare vet säkert vem han är) och han sjöng och spelade för oss under kvällen.

Jag firar snart 1 år som mammaledig. I slutet på april i fjol så gick jag hem från jobbet för att invänta bebisnedkomst. Under dessa 12 månader så har jag hunnit gå och bli lite arbetsskygg och tycker det känns lite läskigt att börja tänka på att jag snart ska tillbaka till jobbet (i september).

Att jag knappt har tecknat något på hela det här året gör ju inte saken bättre. Det är ju liksom det jag gör...när jag är på jobbet. Inte så bra då att man liksom har legat av sig "språket" som är mitt verktyg. Ajajaj!!

Men faktiskt...i fredags så tecknade jag ganska mycket (det är ju behändigt när alla kollegor är teckenspråkskunniga när det skrålar hög musik ur högtalarna så att man inte kan prata). Och vet du...det kändes riktigt bra! Jag mindes hur man gjorde :o) Så nu känns det inte lika läskigt längre....och alla mina kollegor är fortfarande goa, fina och snälla. Helt enkelt de bästa kollegorna man kan ha! Så nu längtar jag faktiskt tillbaka lite ;o)

När man går här hemma och harvar så känner man sig inte alltid så fräsch och fin. Jag bor i mina mjukiskläder kan man säga ;o) Känner mig alltid trött och grå. Därför njööööt jag maximalt i fredags när jag fick göra mig fin. Locka håret, sminka mig, handla nya kläder. Pimpa upp mig helt enkelt :o)

Så här blev det...

Jag fick en locktång i julklapp som nu kom till användning. Det tog sin lilla stund, men det blev lite fräsigt kan jag tycka :o)
Och så outfiten då. Byxor och linne från Only, kofta från H&M.
Det här vaknade vi upp till i lördags. Marcus skulle springa ett lopp på eftermiddagen, men som tur var så sprack det upp och blev soligt. Blåsigt och kallt...i och för sig. Men han sprang sig ju varm ;o)
Molly försvann plötsligt härom dan. Började leta och hittade henne här ;o) Hon har vält ut hela Hugos korg med leksaker.
Det fanns mycket att pyssla och leka med ;o)
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Du är så fin, som alltid. Tycker vi på trygghetsboendet. Hälsa familjen
    KRAM KRAM

    SvaraRadera