tisdag 10 april 2012

Påskhelgen i bilder

Hej hej!

Hoppas allt är bra med Dig som kikar in här. Ingen influensa på gång, magsjuka, hälsporre...eller ryggont?

Vi mår för tillfället prima och jag hoppas innerligt att vi får forstätta vara friska. Influensan verkar ha tagit ett järngrepp om sveriges befolkning och det ser ut som att eländet aldrig vill ta slut.

Som grädden på moset har jag hört att magsjukan härjar i byn (blääää!!!) och jag funderar seriöst på att spika igen dörrar och fönster och hålla barnen inomhus fram till i början på juni. Då hoppas jag att alla bassilusker har dött ut och att det är fritt fram att börja leva som vanligt igen utan att behöva vara rädd för att insjukna i något äckligt virus.

Jag hade visst missat att det var studiedag för Hugo idag och var nära på att gå iväg med honom till skolan helt i onödan. Som tur är så har jag vänner som är upplysta och som kunde informera mig om att skolan höll stängt idag. Skönt! För just idag så valde Molly att ta sovmorgon och Hugo och Alva var nöjda med att titta på tv tillsammans, så jag fick sova ända till klockan 8. Helt underbart!! Det hade inte gått om det hade varit skoldag ;o)

Här kommer det nu lite bilder från vår sköna påskhelg hemma hos mina föräldrar. Hoppas du får en fortsatt bra vecka.

På påskaftonen tog vi en promenad i snåblåsten. Molly hamnade i en bebisgunga och Hugo och Alva sprang sig varma medan de lekte "Datten".
Det blev självklart äggjakt på påskaftonsmorgonen. Barnen hade tur då haren visade sig veta att de befann sig på annan ort ;o)
Moster och Molly myser framför Let´s Dance.
På påskdagen åkte vi till min syster i Västerås. Där bjöds det på god mat och skönt häng. Barnen och Marcus lekte "Datten"....igen!
Syrran "slängde ihop" lite Tapas. Det var sååååå gott!!!
Min typ av tallrik :o)
Den här donnan fryser nog om öronen i det ombytliga aprilvädret.
Min syster är helt fenomenal när det gäller "prudilutter" och detaljer i hemmet. Små vaktelägg i en liten trådkorg får symbolisera påsken tillsammans med tulpaner och ljus på ett silverfat.
Våren är här.
Jag älskar som sagt tulpaner!
Jag och mitt lilla tandtroll <3
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar