tisdag 24 april 2012

Idag har vi...

Hej hej!

Idag har vi haft en skön dag. Marcus lämnade Hugo på skolan imorse så att jag och tjejerna kunde ta det lugnt på morgonen. När vi var klara så åkte vi först till Willys för att uppdatera kylskåpet och sedan bar det av mot Marieberg.

Det blev fika och lek på lekplatsen som vanligt. Lite åkturer i hiss och rulltrappor blev det också. Avslutningsvis blev det lunch med en stilig karl och sedan dags att hämta upp Hugo i skolan. Det går fort när man har roligt!

En mysig förmiddag helt enkelt.

Eftermiddagen fortsatte i samma mysiga och trevliga anda. Hugo följde med hem utan något som helst tjafs. Det är andra dan i rad nu, vilket känns helt underbart :-) Men när Hugo igår valde att "ta ledigt" från gnäll och tjafs så såg lillasyster Alva sin chans att få spela ut hela sitt register. För ungefär så ser det ut med dessa syskon. När den ene är tjafsig och tvär då är den andre lydig och ordningsam och vice versa. Och så blev det igår. Hugo lydde min minsta vink medan Alva satte sig på tvären vilket slutade med att jag fick bära henne hem, skrikandes i famnen genom hela byn. En förälders högsta dröm....*fnys*!! NOOOOOT!!!!

Men nu var det idag vi pratade om, och idag har vi haft det BRAAAA! Och som pricken över "i" så fick jag en liten stund för mig själv då det var dags att gå till frisören för att toppa håret. När man får slå sig ner i schamponeringsstolen och frisören börjar schamponera in håret...ja då är det nästan så att man vill börja gråta av lycka! Det är såååå skönt!!

Nä, nu sover barnen och Marcus sitter bredvid mig i soffan. Ska försöka hinna byta några ord med honom innan någon utav oss börjar nicka till. Det är två tröttisar i soffan ikväll!

Här kommer det lite bilder från dan...

Bilderna är huller om buller som ni vid det här laget vet, då jag bloggar från mobilen. På eftermiddagen så gick vi ut på baksidan en stund då vädret äntligen tillät lite utomhusaktiviteter. Molly ville hoppa studsmatta med sina storasyskon. Men det är inte så lätt som det ser ut...

Väl på Marieberg så vägrade Molly sova sin förmiddagslur. Det var roligare att gå på upptäcksfärd.

Vi började med att fika (precis som vi brukar). Alva tog en festis och en chokladmuffin (precis som hon brukar). Jag tog en kaffe (precis som jag brukar) men inget fikabröd. För vi har hittat ett sätt som passar oss båda...nämligen att Alva tar den chokladdränkta toppen av muffinsen och jag får den mjuka kakbottnen utan chokladöverdrag :o) Perfekt, alla är nöjda!

Barrikad! Det är Mollyförbud i trappen utan vuxens tillsyn. Det här funkar...än så länge.

"Det ser allt bra roligt ut...jag vill ju OCKSÅ vara med"!

Marcus kom och gjorde oss sällskap vid lunch. Det blev hamburgare till Alva och sallade till mamman och pappan.

Alva gick runt och plockade blommor i trädgården och sjöng sommarsånger. Underbart!

För att utnyttja det sköna vädret till fullo så tog vi en kvällspromenad när jag kom hem från frissan. Alva ska få börja lära sig cykla utan stödhjul. 

Tänk att vi har fått tre så underbart fina och fantastiska barn. Det värker i hjärtat av kärlek till dessa underbara barn <3 

På promenad på altanen.

Underbart vårtecken!


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar