torsdag 5 april 2012

Det är dagarna som är dagarna

Hej hej!

Och idag har det varit en bra dag igen. Alva har varit hemma hos Cornelia och lekt. Som hon har längtat! Cornelia och hennes familj har nämligen varit utomlands en vecka och innan dess så låg dom sjuka i influensan så hon har saknat sin bästis.

Behöver jag säga att det blev ett kärt återseende idag?? ;-)

Hugo var hemma med mig och Molly. Och han blir som en helt annan kille när lillasyster är väck. Istället för tjat och gnäll så har han slappat, dolat på med egna projekt, hjälpt mig med lunchen och helt enkelt gillat läget. Vi har haft en kanonmysig förmiddag tillsammans!!

När Marcus kom hem från jobbet så stod vi packade och redo i hallen att åka till badhuset. Vi brukar åka till Hallsberg och bada. Ett jättemysigt badhus med plaskpool, barnpool, utomhuspool och rutchkana. Och det bästa av allt...HELA familjen går in till samma pris som EN person på Gustavsvik. Kanon!!

Nu ska jag ta tag i packningen. Imorgon åker vi till mina föräldrar för att fira påsk. Ska även få träffa syster yster och hennes familj och så kommer även lillebror dit. Ska bli så mysigt!!! Hade min andra storasyster och hennes familj kommit ner från Lycksele så hade helgen varit fulländad. Men dom får vi hoppas att vi kan mysa med i sommar istället.

(Och så är bilderna huller om buller igen...eftersom att jag bloggar från mobilen. Hoppas ni har tålamod;-) )

Molly är glad i att bada :-)

Fikadags! Alva ville ha glass och Hugo ville ha en slush. Slush måste ju vara det äckligaste som finns. Det är ju bara socker...i vätskeform. Huvva!!

Molly och pappa busar.

I En av rondellerna i Hallsberg har någon stackare jobbat hårt med att pynta en Björk med påskfjädrar. På håll såg det ut som en Björk med strössel :-)

Världens mest underbaraste ungar!! Love, Love, Love <3

Trötta badare på väg hem.

Min lunchdate. (Hugo har en förmåga att slänga i sig maten och sedan skynda ifrån bordet. Idag hann jag hann jag knappt börja på min mat innan han var puts väck... ;-)

Molly kollar så att allt är med. Sen off we go till badhuset :-)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar